Fitxa del recurs
Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública
Salut pública

Plans locals de salut
L'objectiu del recurs és fomentar l'elaboració de plans de salut des d'una perspectiva transversal i integradora, i orientats a la reducció de les desigualtats en salut.
Són objecte d'ajut les actuacions relacionades amb l'elaboració, seguiment, avaluació i comunicació del Pla Local de Salut.
L'ajut econòmic està destinat als ajuntaments que acreditin el compromís polític d'elaborar el pla i que disposin d'estructura tècnica per liderar i coordinar el procés d'elaboració del Pla Local de Salut.
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026 i 2027.
Destinataris:
Ajuntaments
Criteris de valoració: | Puntuació |
---|---|
- Menys de 10.000 habitants: [50 punts]. - De 10.001 a 20.000 habitants: [40 punts]. - De 20.001 a 50.000 habitants: [30 punts]. - Més de 50.000 habitants: [20 punts]. |
50 |
· Estan implicades, com a mínim, 3 regidories del municipi (excloent la regidoria de Salut Pública) [15 punts]. · Estan implicades, com a mínim, 2 regidories del municipi (excloent la regidoria de Salut Pública) [10 punts]. · Està implicat el Centre d'Atenció Primària/Àrea Bàsica de Salut del municipi [5 punts]. |
20 |
No haver rebut ajuts econòmics vinculats a plans locals de salut en anys anteriors. | 25 |
L'elaboració del Pla local de salut està inclosa en el Pla d'Actuació de Mandat. | 5 |
Per accedir al recurs s'estableix la puntuació mínima de 20. |
Termini màxim de resolució: |
---|
Tres mesos a partir de l'endemà de la data en què finalitzi el termini de sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Documentació que s'ha d'annexar: | Dades tècniques C1-291498-25, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c1-291498-25 Acord de Ple o acord de Junta de Govern, decret d'Alcaldia o escrit de la Regidoria en el qual, a més del compromís polític per elaborar el Pla, es designi responsable tècnic del projecte (només l'hauran d'aportar els municipis que iniciïn un pla local de salut, ja sigui per primera vegada o es tracti d'una nova edició d'un pla de salut anterior). Si procedeix, part del document del Pla d'Actuació Municipal on s'inclou l'elaboració del pla local de salut. |
Nombre màxim de sol·licituds: | Una per ens. |
Altres condicions: | Per cada tipus d'actuació només es podrà sol·licitar l'ajut una sola vegada dins del mateix Pla local de salut, excepte en el cas del seguiment anual. En el cas de municipis que optin per elaborar un pla supramunicipal de salut, només pot fer la sol·licitud un dels ajuntaments, d'acord amb la resta. |
Condicions d'execució i justificació
Despeses elegibles: | Capítol 1. Capítol 2. Capítol 4. |
Documentació per a la justificació: | Dades econòmiques C4-001, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c4-001-25 Documents, productes i/o materials elaborats en el marc de l'actuació subvencionada, en format digital: diagnòstic de salut, pla d'acció, pla de salut, informe de seguiment del pla local de salut, informe d'avaluació final del pla de salut, activitats de comunicació i difusió realitzades. |
Període d'execució i justificació: | Anual, 01/01/2025 a 31/12/2025 Justificació voluntària, fins 15/11/2025; final, 02/01/2026 a 31/03/2026 |
Altres condicions d'execució i justificació: |
- Els àmbits de treball i la metodologia del pla de salut han de seguir els criteris establerts des de la Diputació de Barcelona (Veure guies metodològiques al web del Servei de Salut Pública www.diba.cat/web/salutpublica/guies-metodologiques) - S'exclouran els programes, projectes i /o activitats recollides en el Pla Local de Salut que puguin ser objecte d'ajut econòmic per altres recursos del Servei de Salut Pública vigents en la convocatòria d'aquell any. - Si s'elabora material de difusió en qualsevol format caldrà que, abans d'incorporar el logotip de la Diputació de Barcelona, es trameti el material al Servei de Salut Pública per a que el validi. |
Garantir que el 0% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin inferiors a 5 sobre 10 punts.
En cas d'incompliment es realitzarà l'anàlisi d'aquest, havent contactat amb els ens locals per PMT en 5 dies hàbils sempre que ho hagin autoritzat.
Garantir que un mínim del 60% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la quantia de l'import atorgat siguin iguals o superiors a 7 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i, si escau, proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2025.
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. - Llei 18/2009, de 22 d'octubre, de salut pública de Catalunya.


Canal: Portal de tramitació (PMT)

2025: 03/12/2024 a 31/01/2025
2026: Pendent
2027: Pendent

Procediment de concessió:
Concurrència competitiva
Unitat prestadora:
Servei de Salut Pública
Tel. 934 022 468
s.salutp@diba.cat
Formulari de contacte
