Fitxa del recurs
Àrea d'Educació
Educació
Finançament de programes de suport a la mobilitat equitativa
Finançament accions de suport a la mobilitat de l'alumnat realitzades pels ajuntaments, amb l'objectiu de facilitar la seva extensió i generar la implementació de noves iniciatives al territori.
Es vol promoure una mobilitat més equitativa i facilitar l'accés de la ciutadania a l'educació postobligatòria i a itineraris educatius més personalitzats, amb accions que poden beneficiar especialment l'alumnat amb major vulnerabilitat educativa, però també a tot l'alumnat en general.
Aquesta iniciativa respon al fet que la manca d'accés al transport és una de les causes de l'abandonament escolar prematur i de l'estroncament de la trajectòria educativa entre les etapes obligatòries i post-obligatòries.
Els ajuntaments de la demarcació de Barcelona podran desenvolupar accions en aquesta línia, amb algunes mesures com les següents:
1. Beques i ajuts econòmics a la mobilitat per raó d'estudi.
2. Compra i distribució de títols de transport entre l'alumnat.
3. Organització de serveis de transport específics per facilitar l'assistència a activitats educatives.
Destinataris:
Ajuntaments
Condicions d'acceptació
Documentació per a l'acceptació: | Formulari C3-002-24, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/205293/399936220/C3-002-24.pdf |
Condicions d'execució i justificació
Despeses elegibles: | Capítol 1. Capítol 2. Capítol 4. |
Documentació per a la justificació: | Dades econòmiques C4-001-24, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/205293/399936220/C4-001-24.pdf |
Període d'execució i justificació: | Pluriennal, 01/01/2024 a 31/12/2025 Justificació voluntària: primera, fins 15/11/2024; segona, 02/01/2025 a 15/11/2025 Justificació final: 02/01/2026 a 30/04/2026 |
Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
Verificar o requerir l'esmena del 80% de les justificacions presentades electrònicament en un termini màxim de 15 dies naturals des de l'entrada de la documentació a la Diputació, però mai en més de 20.
En cas d'incompliment del termini de 20 dies naturals, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2024.
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.
Canal: Portal de tramitació (PMT)
Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència
Unitat prestadora:
Servei de Suport Municipal
Tel. 934 022 475
s.sm.educacio@diba.cat
Formulari de contacte