
Prevenció incendis forestals: Obertura de franges/parcel·les d'urbanitzacions i nuclis de població


Ajuntaments

Recurs econòmic
Ajut econòmic


Concurrència competitiva
Criteris de valoració
- Molt alta [30 punts].
- Alta [25 punts].
- Mitjana [20 punts].
- Mitjana baixa [15 punts].
- Baixa [10 punts].
- Molt baixa [5 punts].
- Al 5% o menys [2 punts].
- Entre el 6 i el 10% [4 punts].
- Entre l'11 i el 20% [6 punts].
- Entre el 21 i el 30% [8 punts].
- Entre el 31 i el 40% [10 punts].
- Entre el 41 i el 50% [12 punts].
- Entre el 51 i el 60% [14 punts].
- Entre el 61 i el 70% [16 punts].
- Entre el 71 i el 80% [18 punts].
- Superior al 80% [20 punts].
- Execució de trams de franja per finalitzar actuacions finançades en el marc de catàlegs anteriors [15 punts]
- Execució de parcel·les municipals interiors vinculades a ajuts justificats en el marc de catàlegs anteriors per l'execució de la franja exterior de protecció [10 punts]
- Execució de franges que tinguin continuïtat amb altres franges executades amb finançament de Diputació de Barcelona [5 punts]
- La resta [0 punts]
- Projecte redactat a partir de l'any 2018 (inclòs) [15 punts].
- Projecte redactats entre l'any 2014 i 2017, ambdós inclosos [10 punts].
- Projecte redactat abans de l'any 2014 [5 punts].
- Desestimats en 3 ocasions [15 punts].
- Desestimats en 2 ocasions [10 punts].
- Desestimats en 1 ocasió [5 punts].
Termini màxim de resolució
Condicions de concertació
Documentació que s'ha d'annexar:
Documentació que s'ha d'annexar:
Dades tècniques C1-182-23, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/205293/379305522/C1-182-23.pdf
Certificat de l'ajuntament que acrediti el manteniment de totes les franges i parcel·les executades, amb ajuts de la Diputació de Barcelona, en els tres i quatre anys anteriors al de l'actual catàleg.
En cas que la sol·licitud afecti a urbanitzacions o nuclis de població situats en sòl no urbanitzable, cal adjuntar un certificat de l'ajuntament amb la relació de finques i trams afectats dels que es disposa autorització de la propietat.
En cas que la sol·licitud afecti parcel·les de titularitat municipal, cal adjuntar un certificat de l'ajuntament o de la seu electrònica del cadastre que contingui la titularitat i la referència cadastral de la parcel·la o parcel·les sol·licitades (aquest certificat no és necessari si el projecte s'ha redactat en els darrers dos anys i no hi hagut canvis de titularitat).
Nombre màxim de sol·licituds:
- Cada ajuntament pot sol·licitar un màxim de quatre (4) urbanitzacions o nuclis de població.
- S'ha de presentar una sol·licitud per cada urbanització o nucli de població.
Altres condicions:
S'acceptaran sol·licituds d'obertura de franges amb projectes redactats o contractats per Diputació de Barcelona
- En sòl no urbanitzable a partir de l'any 2013 inclòs.
- Per la resta de casos a partir de l'any 2009 inclòs.
- Per a urbanitzacions o nuclis de població situats en sòl no urbanitzable, només seran objecte de valoració de la sol·licitud aquells trams afectats pel traçat de la franja exterior de protecció on l'ajuntament disposi d'autorització de la propietat.
- Per determinar l'import màxim de l'ajut s'actualitzaran els imports del projecte amb l'IPC segons la seva antiguitat . S'afegirà entre un 6 i un 10% d'aquest import, depenent de la complexitat de l'obra, per sufragar el cost de la direcció facultativa, i sempre serà d'un mínim de 500 euros.
- El cost mínim de l'actuació objecte d'ajut s'estableix en 2.000 euros.
Es desestimaran, total o parcialment, les sol·licituds en que:
- L'ajuntament hagi rebut ajut públic per a executar actuacions a la franja i/o parcel·les sol·licitades i consti que els treballs efectuats compleixen amb la legislació.
- L'ajuntament hagi estat beneficiari d'ajuts econòmics amb les mateixes finalitats i per la mateixa urbanització o nucli de població, en tres convocatòries anteriors del Catàleg.
- La manca de justificació d'actuacions i les justificacions amb validacions parcials desfavorables suposin la pèrdua acumulada de més d'un 50% de l'import de l'ajut atorgat a través d'aquest mateix recurs econòmic, en dos dels tres darrers períodes finalitzats de justificació del catàleg, i per la mateixa urbanització o nucli de població.
- L'any de redacció del projecte a executar sigui anterior al planejament urbanístic municipal vigent i afecti al traçat de la franja i/o a les parcel·les de titularitat pública sobre els que s'ha d'actuar.
Obligació de cofinançament:
L'import individualitzat de l'ajut no pot excedir els percentatges següents sobre la despesa total de la inversió: 80% per a municipis de més de 20.000 habitants; 85% per a municipis d'entre 10.001 i 20.000 habitants; 90 % per a municipis d'entre 5.001 i 10.000 habitants; 95 % per a municipis d'entre 2.501 i 5.000 habitants; i 100% per a municipis de fins a 2.500 habitants, o ajuts iguals o inferiors a 2.000 euros.
Procedència dels fons de l'ens local: Qualsevol no provinent de la Diputació
Despeses elegibles:
Capítol 2.
Documentació per a la justificació:
Dades econòmiques C4-001, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/205293/360028585/C4-001-23.pdf
- La Direcció facultativa d'obra ha d'aportar a l'ajuntament la següent documentació: acta d'inici d'obra, actes de visita d'obra, certificació final d'obra, acta de recepció i, en el cas que es produïssin canvis de traçat de la franja respecte al previst inicialment al projecte, un mapa (plànol as built) digitalitzat amb el traçat finalment executat.
- A l'acta d'inici es farà constar obligatòriament que els signants disposen de còpies de la documentació escrita i cartogràfica del projecte, i que en són coneixedors del seu contingut i dels objectius a assolir.
- Al certificat final d'obra és obligatori que constin el detall dels trams i/o parcel·les certificats totalment, l'import certificat per cada tram o parcel·la i l'import total de l'obra certificada.
L'ajuntament haurà d'adjuntar la documentació presentada per la direcció facultativa d'obra, en el moment de la justificació de l'ajut.
Període d'execució i justificació:
Diferida, 01/01/2024 a 31/12/2024
Justificació voluntària, fins 15/11/2024; final, 02/01/2025 a 31/03/2025
Altres condicions d'execució i justificació:
- Amb la sol·licitud d'aquest recurs l'ajuntament es compromet tàcitament a planificar i establir l'instrument de finançament que consideri més oportú per assegurar el manteniment de les franges i/o parcel·les objecte de l'ajut.
- L'ajuntament es responsabilitzarà de tramitar les autoritzacions pertinents per a l'execució de les actuacions previstes.
- Els treballs forestals han de ser executats per empreses registrades amb l'epígraf IAE 912.
- La Direcció facultativa d'obra (DFO) ha de ser executada per un enginyer/a de forests o enginyer/a tècnic/a forestal col·legiat/da i no vinculat a les empreses adjudicatàries de l'execució dels treballs forestals.
- La DFO no pot decidir unilateralment el canvi de traçat de la franja. Qualsevol incidència en aquest sentit ha de ser notificada a l'ajuntament, qui ho comunicarà al centre gestor per a una valoració consensuada.
- Personal tècnic de la Diputació de Barcelona realitzarà una revisió dels treballs executats per confirmar l'adequació tècnica dels mateixos a la normativa vigent, i redactarà el corresponent informe tècnic de validació per tal que es pugui tramitar la liquidació definitiva de l'ajut i/o tancament de l'expedient administratiu. També es validarà l'assistència prestada per la DFO.
- Es validaran favorablement únicament aquells trams, subtrams i/o parcel·les que compleixin completament la normativa. La validació efectuada pel personal tècnic del centre gestor es recolzarà en el certificat final d'obra redactat per la DFO.
Compromisos de qualitat
Objectius


- 13. Acció climàtica
- 15. Vida terrestre
Convocatòria / Línia de suport
Catàleg 2021-2023: Xarxa de Governs Locals 2023
Accedeix a la tramitacióFitxa de recurs
DescarregaLa teva carpeta
La carpeta d'impressió conté tots els recursos seleccionats i permet generar un document pdf per imprimir el llistat personalitzat de recursos.

