
Impuls i consolidació dels serveis de mediació ciutadana

Ajuntaments de municipis de més de 5.000 habitants, consells comarcals

Recurs econòmic
Fons de prestació

Concessió directa amb concurrència
Condicions de concertació
Altres condicions:
- Els ens han de disposar de servei de mediació ciutadana en funcionament o licitació/contractació de professionals en curs, i haver estat al programa de mediació ciutadana de la Diputació des de l'any anterior al de la convocatòria corresponent, com a mínim.
- L'entrada de nous ens al fons es condiciona a un projecte del servei i l'informe de viabilitat favorable elaborat per l'SCDCV que s'haurà de sol·licitar no més tard del 30/04 de l'any de la convocatòria (veure recurs "Assessorament en convivència, diversitat i cicle de vida").
Documentació per a l'acceptació:
Formulari C3-002-23, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/205293/360028585/C3-002-23.pdf
Despeses elegibles:
Capítol 1.
Capítol 2.
Documentació per a la justificació:
Dades econòmiques C4-001, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/205293/360028585/C4-001-23.pdf
- Activitat: formulari de memòria, d'acord amb el model propi que proporcionarà el Servei de Convivència, Diversitat i Cicle de Vida per correu electrònic a finals d'any.
- Servei i organització: certificat del secretari/a on consti que el Servei de mediació ha estat obert ininterrompudament i/o els mesos en què ha estat obert, horari d'obertura, hores setmanals i anuals de contractació professional/s de mediació. Cal que el certificat relacioni els/les mediadors/es del Servei (nom, cognoms i DNI) i que indiqui si aquest personal ha estat contractat per capítol I o II.
- Professional: còpia autèntica del títol de mediació dels/de les professionals del Servei de mediació que cobreixen les hores subvencionades per la Diputació de Barcelona. El títol només s'haurà d'aportar una vegada.
Període d'execució i justificació:
Anual, 01/01/2023 a 31/12/2023
Justificació voluntària, fins 15/11/2023; final, 02/01/2024 a 30/04/2024
Altres condicions d'execució i justificació:
- L'ajuntament es compromet a posar en marxa el servei de mediació dins de l'any corrent. En cas contrari, deixarà de ser beneficiari del fons de prestació de l'exercici següent.
- El servei ha de ser gratuït i obert al públic i ha de garantir l'atenció a la ciutadania tot l'any. Si de forma extraordinària s'ha de tancar, s'ha de comunicar de manera formal a la Diputació.
- Destinar l'import concedit a cobrir part de les despeses de contractació de professional/s de mediació i suport al manteniment del servei de mediació durant l'any de vigència.
- Contractar i/o disposar de professional/s de la mediació per les hores setmanals que corresponguin en funció de la població/tram fixat.
- Si el servei es presta per empresa externa cal prorratejar les hores de vacances de l'any per donar compliment a les hores setmanals mínimes en còmput anual.
- En cas que la contractació dels/les mediadors/es sigui per capítol 1 cal contractar i justificar el
compliment de les hores setmanals segons el calendari laboral, sense prorratejar les hores de vacances.
- S'ha de comunicar a la Diputació qualsevol canvi en l'equip de mediació.
- Aportar els recursos materials, tècnics i tecnològics necessaris per al desenvolupament de la seva tasca.
- Fer difusió del suport de la Diputació de Barcelona en tots els materials de divulgació i suports digitals.
- Participar al Cercle de Comparació Intermunicipal de Serveis de Mediació Ciutadana de la Diputació.
- Afavorir la participació de professionals en les accions formatives que ofereix la Diputació. Participació obligatòria en els espais de compartició de la pràctica de la mediació si el servei és unipersonal i durant el primer any d'entrada en funcionament.
- Fer constar a la web l'existència del servei i característiques d'accés.
Compromisos de qualitat
Objectius


- 10. Reducció de les desigualtats
- 11. Ciutats i comunitats sostenibles
Convocatòria / Línia de suport
Catàleg 2021-2023: Xarxa de Governs Locals 2023
Accedeix a la tramitacióFitxa de recurs
DescarregaLa teva carpeta
La carpeta d'impressió conté tots els recursos seleccionats i permet generar un document pdf per imprimir el llistat personalitzat de recursos.

