Fitxa del recurs
Àrea de Bon Govern, Assistència Local i Cohesió Territorial
Governs digitals

Cartes i catàlegs de serveis
Es dona suport en la definició de cartes i catàleg de serveis amb l'objectiu de contribuir a construir governs locals més transparents, així com fer possible els drets de la ciutadania a ser consultada sobre el grau de satisfacció amb els serveis locals i sobre les seves expectatives en la qualitat de la prestació d'aquests serveis. S'espera contribuir a la millora contínua de les organitzacions locals i donar compliment a la normativa de transparència.
El tipus d'assistència serà en format virtual i s'adaptarà a les necessitats de cada ens local i pot incloure una de les opcions següents:
- Elaboració d'un màxim de dues cartes de serveis (d'un o de diversos àmbits)
- Suport en l'elaboració del Catàleg de serveis
- Altres actuacions amb objectius similars (a especificar per l'ens).
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2021, 2022, 2023.
Destinataris:
Ajuntaments de municipis de fins a 75.000 habitants, consells comarcals, mancomunitats, consorcis locals, entitats municipals descentralitzades
Criteris de valoració: | Puntuació |
---|---|
- Existència d'un interlocutor operatiu clar a l'ens local: [15 punts]. - Existència de lideratge/implicació de l'equip de govern: [15 punts]. |
30 |
- Existència de portal de transparència AOC: [15 punts]. - Existència de perfil tècnic en transparència/organització/qualitat: [15 punts]. |
30 |
Existència de dades relatives a l'activitat de l'ens | 20 |
Existència d'antecedents: es prioritzen els ens locals que hagin implantat recursos tècnics sol.licitats i finalitzats anteriorment | 20 |
Per accedir al recurs s'estableix la puntuació mínima de 50. |
Requisits de concessió: |
---|
Per accedir al recurs s'estableix la puntuació mínima de 50 |
Termini màxim de resolució: |
---|
Tres mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Documentació que s'ha d'annexar: | Dades tècniques C1-191-23, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/205293/379305522/C1-191-23.pdf |
Nombre màxim de sol·licituds: | L'ens local només podrà presentar una única sol·licitud per al conjunt de recursos tècnics corresponents al programa "Millora de l'organització dels ens locals". |
Altres condicions: | L'ens haurà de fer contacte mitjançant l'adreça: s.saom@diba.cat sempre abans de fer la petició del recurs. |
Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en un termini màxim de 55 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, però mai en més de 3 mesos.
En cas d'incompliment del termini de 3 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.
Garantir que un mínim del 70% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la utilitat futura del producte lliurat siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2023. Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya
- Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya; Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern; Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern; Llei 39/2015, de l'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; Llei 40/2015, de l'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic; Llei 16/2015, de 21 de juliol, de simplificació de l'activitat administrativa de l'administració de la Generalitat i dels governs locals de Catalunya i d'impuls de l'activitat econòmica.


Canal: Portal de tramitació (PMT)

2022: Finalitzat
2023: 28/12/2022 a 30/04/2023

Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència
Unitat prestadora:
Gerència de Serveis d'Assistència al Govern Local
Tel. 934 049 400
gs.agovernl@diba.cat
Formulari de contacte
