Fitxa del recurs
Àrea de Bon Govern, Assistència Local i Cohesió Territorial
Administració local
Informe d'anàlisi economicofinancer
És un estudi d'anàlisi estadístic de les dades referit als cinc darrers exercicis tancats i aprovats, orientat a valorar tècnicament la situació econòmica i financera de l'Ens Local, identificar les tendències de les principals magnituds comptables i proposar recomanacions per la millora de la gestió econòmica i financera.
Els informes d'anàlisi economicofinancers podran ser sol·licitats per qualsevol Ens Local de la demarcació territorial de la Diputació de Barcelona que hagi signat el present Conveni i tingui, al menys, cinc exercicis tancats en les bases de dades de la xarxa.
No obstant això, queda limitat a una actuació per entitat i legislatura, llevat que existeixin raons de gestió extraordinàries, singulars o de gravetat que justifiquin una segona actuació. En qualsevol cas l'abast de l'actuació sempre es limita als cinc darrers exercicis liquidats i no inclou els ens dependents.
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2021, 2022, 2023.
Destinataris:
Els destinataris del recurs són: ajuntaments de municipis de fins a 30.000 habitants, consells comarcals, mancomunitats, consorcis locals i entitats municipals descentralitzades.
Requisits de concessió: |
---|
Només un estudi per legislatura |
Haver liquidat l'exercici 2020 per efectuar l'actuació |
Condicions de sol·licitud
Altres condicions: | Els destinataris del recurs són: ajuntaments de municipis de fins a 30.000 habitants, consells comarcals, mancomunitats, consorcis locals i entitats municipals descentralitzades. |
Condicions d'execució i justificació
Altres condicions d'execució i justificació: |
- Quan per raons tècniques no sigui possible iniciar l'actuació dins de la vigència de la convocatòria, podrà ser ajornada a la convocatòria següent. - Quan una petició no s'hagi pogut atendre durant dos exercicis consecutius per no disposar-se del tancament a 30 de setembre, la petició restarà anul·lada d'ofici. - Aquesta actuació requereix d'una col·laboració per part de l'entitat sol·licitant per poder ser desenvolupada. Un cop aprovada, i havent transcorreguts 9 mesos sense que hagi estat possible la seva realització, la Diputació de Barcelona anul·larà l'actuació si es considera que el nivell de col·laboració de l'entitat sol·licitant no és l'adequat. |
Normativa aplicable:
- Conveni d'assistència a la gestió econòmica local (ASGEL). Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya
- Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals; Llei orgànica 2/2012, de 27 d'abril, d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera.
El recurs respon a serveis i competències de prestació obligatòria per a les diputacions per a municipis Fins a 20.000 habitants.
Canal: Portal de tramitació (PMT)
2022: 01/01/2022 a 30/09/2022
2023: Pendent
Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència
Unitat prestadora:
Servei d'Assistència Econòmico-Financera
Tel. 934 022 262
s.assistenciaef@diba.cat
Formulari de contacte