Fitxa del recurs
Àrea de Bon Govern, Assistència Local i Cohesió Territorial
Governs digitals

Instrucció d'expedients disciplinaris i expedients d'informació reservada
Actuació com a instructors d'expedients disciplinaris i expedients d'informació reservada, incoats pels ens locals contra el seu personal, tant funcionari com laboral, posant a la seva disposició un lletrat del Servei d'Assistència Jurídica en Recursos Humans.
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2021, 2022, 2023.
Destinataris:
Ajuntaments, consells comarcals, mancomunitats, consorcis locals, entitats municipals descentralitzades
Criteris de valoració: | Puntuació |
---|---|
Nombre de personal tècnic de l'ens dedicat a recursos humans: - de 0 a 1: [50 punts]. - de 2 a 3: [30 punts]. - més de 3: [20 punts]. |
50 |
- Es valorarà que l'ens faciliti la informació prèvia d'estudi, de treball de camp intern i de preparació per a l'actuació administrativa. |
30 |
- Es valorarà positivament que la sol·licitud es presenti en una data que permeti preparar l'assistència per part de la Diputació. |
10 |
Es valoarà aquelles peticions que estiguin relacionades amb altres assistències, consultes o treball del Servei. |
10 |
Per accedir al recurs s'estableix la puntuació mínima de 30. |
Requisits de concessió: |
---|
Per accedir al recurs s'estableix la puntuació mínima de 30 |
Termini màxim de resolució: |
---|
Tres mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Nombre màxim de sol·licituds: | Una sol·licitud per semestre i per cada ens. |
Altres condicions: | - Es requereix una valoració inicial conjunta de la falta i la possible prescripció, així com de la viabilitat del procediment disciplinari en el context dels antecedents i de la mateixa organització. - L'ens haurà de fer el contacte previ exposant les necessitats i concretant la petició mitjançant correu electrònic adreçat a la bústia del servei: s.sajrh@diba.cat, sempre abans de fer la petició del recurs al portal municipal de tràmits (PMT). |
Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en un termini màxim de 55 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, però mai en més de 3 mesos.
En cas d'incompliment del termini de 3 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.
Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre l'ajust del recurs prestat a les seves necessitats siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2022. Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya
- Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text Refós de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic; Decret llei 1/1997, de 31 d'octubre, pel qual s'aprova el Text únic de la legislació vigent en matèria de funció publica a Catalunya; Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, que aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya; Decret 214/1990, de 30 de juliol, que aprova el reglament de personal al servei de les entitats locals de Catalunya; Decret 243/1995, de 27 de juny pel que s'aprova el reglament de règim disciplinari dels funcionaris de la Generalitat de Catalunya; Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local; Reial decret 33/1986, de 10 de gener, pel qual s'aprova el Reglament de règim disciplinari dels funcionaris de l'administració de l'Estat; Llei 16/1991, de 10 de juliol de policies locals de Catalunya; Decret 179/2015 de 4 d'agost que aprova el reglament de règim disciplinari dels policies locals a Catalunya.


Canal: Portal de tramitació (PMT)

2022: 05/01/2022 a 31/12/2022
2023: Pendent

Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència
Unitat prestadora:
Servei d'Assistència Jurídica en Recursos Humans
Tel. 934 022 276
s.sajrh@diba.cat
Formulari de contacte
