Fitxa del recurs
Àrea de Serveis Generals i Transició Digital
Governs digitals
Governança de les TIC
S'ofereix assistència tècnica als ajuntaments per a la governança de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC), amb l'objectiu de millorar l'eficiència interna.
El suport es pot incloure en les quatre línies d'actuació següents:
- Diagnosi i inventari dels recursos TIC disponibles, projectes i iniciatives en curs, i anàlisi del model organitzacional de treball, amb suport puntual per a la implementació d'algunes mesures que se'n derivin
- Elaboració de plans directors a mitjà termini orientats a assolir els objectius estratègics de l'ajuntament
- Diagnosi per a la renovació de la infraestructura de xarxa d'àrea local a les seus municipals
- Assistència en l'elaboració de plecs de clàusules tècniques.
En qualsevol modalitat de concessió del recurs s'inclou l'accés a la comunitat de pràctica "TIC local" de la Diputació de Barcelona.
El recurs pot donar suport a actuacions finançades a través del Programa general d'inversions (PGI): nova inversió, manteniment i reposició d'inversions. www.diba.cat/web/plaxgl/programa-general-d-inversions
Destinataris:
Ajuntaments de municipis de fins a 50.000 habitants, entitats municipals descentralitzades
Requisits de concessió: |
---|
Per accedir al recurs s'estableix la puntuació mínima de 40 |
Termini màxim de resolució: |
---|
Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Documentació que s'ha d'annexar: | - Memòria explicativa de l'abast i motivació de la sol·licitud, els recursos tecnològics i econòmics afectats, i l'organització actual de l'àmbit tecnològic a l'ens. - Certificació de la resolució, o acord, d'assignació del personal amb capacitat de gestió transversal implicat en la coordinació interna de l'actuació. |
Nombre màxim de sol·licituds: | Una per ens. |
Altres condicions: | - La línia d'actuació 'Diagnosi per a la renovació de la infraestructura de xarxa d'àrea local a les seus municipals' s'ofereix a municipis de fins a 20.000 habitants i entitats municipals descentralitzades, limitada a una seu de l'ens. - A la data de sol·licitud no ha d'estar en curs de realització una altra actuació del mateix recurs. |
Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en un termini màxim de 90 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.
En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.
Garantir que un mínim del 70% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la utilitat futura del producte lliurat siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2022. Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya
- Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern; Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern; Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic; Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya; Llei 29/2010, del 3 d'agost, de l'ús dels mitjans electrònics al sector públic de Catalunya; Llei 9/2014, de 9 de maig, de telecomunicacions.
Canal: Portal de tramitació (PMT)
2022: 05/01/2022 a 30/04/2022
2023: Pendent
Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència
Unitat prestadora:
Direcció de Serveis de Tecnologies i Sistemes Corporatius
Tel. 934 723 510
ds.tsc@diba.cat
Formulari de contacte