Fitxa del recurs
Àrea d'Acció Climàtica i Transició Energètica
Medi ambient
Gestió sostenible de la infraestructura verda/blava urbana
La infraestructura verda/blava en un entorn urbà, com a solució basada en la natura (SbN), dona diversos serveis ambientals i socials com la regulació del cicle de l'aigua, la regulació tèrmica, la millora de la qualitat de l'aire, espai de relació entre persones, entre d'altres, a la vegada que és estructura de suport per a la biodiversitat urbana i barrera per a plagues i malalties.
Aquest recurs està orientat a donar suport a la gestió del servei municipal del verd urbà amb una visió climàtica i ecològica, així com a fomentar la biodiversitat urbana amb la finalitat de millorar la qualitat de l'aire, la qualitat de vida de la població i fer els municipis més saludables i resilients davant del canvi climàtic.
Línia 1: Gestió i maneig del verd
- Inventaris i plans de poda
- Adequació d'horts i foment agricultura local sostenible
- Estudis de reg
- Risc d'arbrat
- Gestió integral de plagues
Línia 2: Foment de mesures per a l'adaptació al canvi climàtic:
- Refugis climàtics
- Naturalització i connectivitat
- Creació de microhàbitats i refugis de biodiversitat
- Estudis de biodiversitat
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2021, 2022, 2023.
El recurs pot donar suport a actuacions finançades a través del Programa general d'inversions (PGI): nova
inversió, manteniment i reposició d'inversions.
www.diba.cat/web/plaxgl/programa-general-dinversions
Destinataris:
Ajuntaments, consells comarcals, mancomunitats, consorcis locals, entitats municipals descentralitzades
Criteris de valoració: | Puntuació |
---|---|
Per a Inventaris i Plans de Poda - Justificació de la necessitat [ fins a 35 punts]. - Qualitat de la informació aportada [ fins a 15 punts]. - Garantia de manteniment i actualització de les dades [ fins a 25 punts]. Per la resta de sol·licituds de la línia 1 i línia 2: - Memòria justificativa de la proposta [fins a 30 punts]. - Adequació de la proposta [ fins a 20 punts]. - Grau de continuïtat d'actuacions prèvies [ fins a 15 punts]. - Proposta de seguiment i d'avaluació de resultats [ fins a 10 punts]. |
75 |
- Menys de 1.000 habitants [15 punts] - de 1.0001 a 5.000 habitants [12 punts] - de 5.001 a 20.000 habitants [9 punts] - de 20.001 a 50.000 [6 punts] - més de 50.000 habitants [3 punts] En el cas dels ens supramunicipals es valorarà la mitjana de la població dels municipis on s'efectuï l'actuació. |
15 |
Incorporació de solucions basades en la Natura | 5 |
Participació al Cercle de Comparació Intermunicipal de verd urbà | 5 |
Per accedir al recurs s'estableix la puntuació mínima de 50. |
Requisits de concessió: |
---|
Per accedir al recurs s'estableix la puntuació mínima de 50 |
Termini màxim de resolució: |
---|
Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què finalitzi el termini de sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Documentació que s'ha d'annexar: | Dades tècniques C1-008, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/205293/359989361/C1-008-22.pdf |
Nombre màxim de sol·licituds: | Una per ens. |
Altres condicions: | - Per a la sol·licitud d'inventaris i plans de poda de l'arbrat viari, és imprescindible: 1. El nombre aproximat d'arbres de l'arbrat viari en alineacions de carrers gestionats per l'ajuntament. 2. Compromís d'assignar els recursos i personal necessari que garanteixi l'ús i actualització de les dades. 3. No haver obtingut aquest ajut anteriorment - Per a la sol·licitud de projectes d'adequació d'espais públics per a horts urbans o de foment d'agricultura local sostenible, és imprescindible: 1. Tenir un espai municipal destinat a aquesta finalitat. 2. Justificació de demanda o necessitat ciutadana. - Per als projectes de naturalització és necessari: 1. Determinar aproximadament la quantitat de gent que accedeix a l'espai 2. Adjuntar plànols i imatges de l'espai |
Condicions d'execució i justificació
Altres condicions d'execució i justificació: |
Per facilitar l'accés públic a les dades ambientals els estudis podran estar disponibles al web de la Diputació de Barcelona |
Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en un termini màxim de 90 dies hàbils des de la finalització del termini de sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.
En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.
Garantir que un mínim del 70% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la utilitat futura del producte lliurat siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2022
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya - Llei 12/2006, del 27 de juliol, de mesures en matèria de medi ambient i de modificació de les lleis 3/1988 i 22/2003, relatives a la protecció dels animals, de la Llei 12/1985, d'espais naturals, de la Llei 9/1995, de l'accés motoritzat al medi natural, i de la Llei 4/2004, relativa al procés d'adequació de les activitats d'incidència ambiental; Llei 11/2012, de 19 de desembre, de mesures urgents en matèria de medi ambient; Llei 11/2012, de 19 de desembre, de mesures urgents en matèria de medi ambient; Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental;Reial Decret Legislatiu 7/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei del sòl i rehabilitació urbana; Decret legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei d'urbanisme de Catalunya.
Canal: Portal de tramitació (PMT)
2022: 05/01/2022 a 08/02/2022
2023: Pendent
Procediment de concessió:
Concurrència competitiva
Unitat prestadora:
Oficina Tècnica de Canvi Climàtic i Sostenibilitat
Tel. 934 022 441
ot.ccs@diba.cat
Formulari de contacte