Les administracions locals han de desenvolupar infraestructures i serveis d'informació geogràfica en l'àmbit de la seva competència, d'acord amb la Directiva INSPIRE 2007/2/CE i la seva transposició (Llei 14/2010 LISIGE). En el marc d'aquest recurs, es faciliten les eines i la infraestructura necessàries per facilitar la gestió del territori de manera homogènia i el compliment de la normativa vigent en aquest àmbit.
Es tracta d'un servei en continu que està subjecte a les especificacions de la prestació determinades al document:
http://sitmun.diba.cat/docs/xlsitmun/EspecificacioRecursSITMUN.pdf
El recurs inclou:
- Connexió privada al SITMUN (Sistema d'Informació Territorial Municipal) mitjançant usuari/contrasenya
- Accés a diversos mòduls de gestió d'informació geogràfica de competència municipal
- Descàrrega o extracció d'informació en diversos formats i i sistemes de coordenades
- Creació d`un geoportal IDE local integrable al web de l'ajuntament
- Formació en l'ús del SITMUN
- Publicació d'informacions geogràfiques segons estableixen les legislacions sectorials
- Incorporació al sistema de diverses informacions geogràfiques generades pels departaments de la Diputació, els ens locals i altres administracions.
El servei inclou un accés privat a la extranet del SITMUN per poder accedir a certes funcionalitats privades i per poder visualitzar informacions que, per les seves característiques, no poden ser publicades en obert. Els usuaris han de demanar l'accés a través de la plataforma de gestió d'usuaris dels aplicatius de la Diputació de Barcelona.
Si existeix un instrument vigent amb l'ens local que reguli l'assistència, no cal que es torni a presentar la sol·licitud per a aquest recurs.
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2021, 2022, 2023.
Compromisos de qualitat
Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en un termini màxim de 55 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, però mai en més de 3 mesos.
En cas d'incompliment del termini de 3 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.
Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre l'ajust del recurs prestat a les seves necessitats siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.