Fitxa del recurs
Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat
Sostenibilitat social
![](/sites/catalegdeserveis-cercador/img/xgl.png)
Dinamització de les persones grans
La finalitat del programa és promoure l'envelliment actiu i l'empoderament de les persones grans que viuen en petits municipis. El programa consisteix en la planificació i desenvolupament d'activitats que fomentin el temps de lleure actiu, els espais de trobada i participació, l'associacionisme, les relacions intergeneracionals i d'altres adreçades a combatre l'aïllament i la solitud de les persones grans.
L'ajut econòmic s'adreça a municipis de fins a 5.000 habitants, constituïts com agrupació (mínim 2 municipis) per la prestació del servei de dinamització de les persones grans. L'ajut s'atorga al municipi que actua en representació dels altres municipis agrupats. Les entitats supramunicipals podran ser destinatàries dels ajuts quan declarin que presten directament el servei de dinamització a municipis del seu àmbit d'actuació de fins a 5.000 habitants. En aquest cas, es considerarà que actua en representació de l'agrupació de municipis constituïda a l'efecte.
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2021, 2022, 2023.
Destinataris:
Ajuntaments de municipis de fins a 5.000 habitants, consells comarcals, mancomunitats, consorcis locals, entitats municipals descentralitzades
Requisits de concessió: |
---|
Per accedir al recurs s'estableix la puntuació mínima de 70 |
Termini màxim de resolució: |
---|
Tres mesos a partir de l'endemà de la data en què finalitzi el termini de sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Documentació que s'ha d'annexar: | Dades tècniques C1-044, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/205293/359989361/C1-044-22.pdf |
Nombre màxim de sol·licituds: | Una per ens local. |
Altres condicions: | - La Diputació de Barcelona finançarà fins el 50% del cost del programa. - En la sol·licitud cal indicar l'import que es sol·licita per al total de municipis que integren l'agrupació, tenint en compte els imports màxims establerts, d'acord amb la següent distribució: . Agrupació formada per 2 municipis: fins a 20 hores setmanals i fins a 10.000 euros . Agrupació formada per 3 municipis: fins a 25 hores setmanals i fins a 12.500 euros . Agrupació formada per 4 municipis: fins a 30 hores setmanals i fins a 15.000 euros. . Agrupació formada per 5 municipis: fins a 35 hores setmanals i fins a 17.500 euros . Agrupació formada per 6 municipis: fins a 40 hores setmanals i fins a 20.000 euros . Agrupació formada per 7 municipis: fins a 45 hores setmanals i fins a 22.500 euros . Agrupació formada per 8 municipis: fins a 50 hores setmanals i fins a 25.000 euros . Agrupació formada per 9 municipis: fins a 55 hores setmanals i fins a 27.500 euros . Agrupació formada per 10 municipis: fins a 60 hores setmanals i fins a 30.000 euros . Agrupació formada per 11 municipis: fins a 65 hores setmanals i fins a 32.500 euros . Agrupació formada per 12 municipis: fins a 70 hores setmanals i fins a 35.000 euros . Agrupació formada per 13 municipis: fins a 75 hores setmanals i fins a 37.500 euros . Agrupació formada per 14 municipis o més: fins a 80 hores setmanals i fins a 40.000 euros. |
Condicions d'execució i justificació
Despeses elegibles: | Capítol 1. Capítol 2. Les despeses elegibles són les despeses de personal propi o de personal contractat i les derivades de la contractació d'empreses/entitats externes per a l'execució del programa. Pel que fa a despeses indirectes (sous i salaris del personal administratiu o directiu, lloguers, subministraments, material d'oficina, etc.) no podran superar el 10% de l'import de les despeses directes que s'imputin a l'ajut atorgat. |
Import màxim d'ajut: | 40.000 € |
Documentació per a la justificació: | Dades econòmiques C4-001, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/205293/359988748/C4-001-22.pdf Memòria de realització, descarregueu-la a: www.diba.cat/documents/205293/359989386/C4-006-22.pdf |
Període d'execució i justificació: | Anual, 01/01/2022 a 31/12/2022 Justificació voluntària, fins 15/11/2022; final, 02/01/2023 a 30/04/2023 |
Altres condicions d'execució i justificació: | Els ens locals són responsables de l'execució de les activitats de dinamització que poden realitzar amb personal propi o amb contractació externa. |
Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
Garantir que un mínim del 50% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la quantia de l'import atorgat siguin iguals o superiors a 7 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2022
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya - Llei 12/2007, d'11 d'octubre, de serveis socials;
Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència
Llei 19/2020, del 30 de desembre, d'igualtat de tracte i no-discriminació
![ODS](/sites/catalegdeserveis-cercador/img/ods.png)
![Convocatòria / línia de suport](/sites/catalegdeserveis-cercador/img/ico-Mousse-gr.png)
Canal: Portal de tramitació (PMT)
![Termini sol·licitud](/sites/catalegdeserveis-cercador/img/ico-data-gr.png)
2022: 05/01/2022 a 08/02/2022
2023: Pendent
![Recurs econòmic](/sites/catalegdeserveis-cercador/img/ico-E-gr.png)
Procediment de concessió:
Concurrència competitiva
Unitat prestadora:
Servei de Convivència i Diversitat
Tel. 934 022 713
s.convivencia.divers@diba.cat
Formulari de contacte
![](/sites/catalegdeserveis-cercador/img/Segell-AENOR.png)