Fitxa del recurs
Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública
Comerç i consum
Campanyes de control i disciplina de mercat
Realització de campanyes d'inspecció de consum de caràcter informatiu a establiments situats en mercats municipals, sedentaris o no sedentaris, i en zones comercials determinades, de municipis adherits a la Xarxa Local de Consum de la Diputació de Barcelona. La finalitat de les campanyes és verificar el compliment de la normativa relacionada amb la defensa dels drets de les persones consumidores. S'inspeccionarà un màxim de 100 establiments per campanya.
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2021, 2022, 2023.
Destinataris:
Ajuntaments, entitats municipals descentralitzades
Requisits de concessió: |
---|
Adhesió a la Xarxa Local de Consum |
Termini màxim de resolució: |
---|
Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Nombre màxim de sol·licituds: | Una per ens. |
Altres condicions: | - La prestació del recurs abastarà el període pluriennal que es concreti en el moment de l'aprovació de l'assistència. - Si existeix un instrument vigent amb l'ens local que reguli l'assistència, no cal que es torni a presentar la sol·licitud per a aquest recurs. |
Condicions d'execució i justificació
Altres condicions d'execució i justificació: | La prestació del recurs abastarà el període plurianual que es concreti en el moment de l'aprovació de l'assistència. |
Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en un termini màxim de 90 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.
En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.
Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre l'ajust del recurs prestat a les seves necessitats siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2022
- Llei 22/2010 de 20 de juliol, del codi de consum de Catalunya; Decret 198/2016, de 23 de febrer, sobre la inspecció de consum i control de mercat, el procediment de presa de mostres, les mesures cautelars i alstres actuacions inspectores; Reial Decret legislatiu 1/2007, de 16 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la llei general per la defensa dels consumidors i usuaris
Canal: Portal de tramitació (PMT)
2022: 05/01/2022 a 30/04/2022
2023: Pendent
Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència
Unitat prestadora:
Servei de Suport a les Polítiques de Consum
Tel. 934 022 143
s.suportpolc@diba.cat
Formulari de contacte