Fitxa del recurs
Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública
Comerç i consum
Activitats de sensibilització en matèria de consum responsable
Les accions de sensibilització en matèria de consum responsable tenen l'objectiu de facilitar als col·lectius especialment protegits (infants, adolescents, gent gran, diversitat funcional, etc.), al teixit comercial i a certs col·lectius municipals, coneixements sobre consum responsable. Aquestes accions són desenvolupades per personal tècnic del Servei de Suport a les Polítiques de Consum o per personal especialitzat d'entitats contractades.
El detall de casdacuna de les activitats es troba a la Relació d'activitats de sensibilització en matèria de consum responsable:
www.diba.cat/web/consum/oferta-sectorial
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2021, 2022, 2023.
Destinataris:
Ajuntaments, entitats municipals descentralitzades
Requisits de concessió: |
---|
Adhesió a la Xarxa Local de Consum |
Termini màxim de resolució: |
---|
Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Nombre màxim de sol·licituds: | Una per ens. |
Altres condicions: | - La prestació del recurs abastarà el període pluriennal que es concreti en el moment de l'aprovació de l'assistència. - Si existeix un instrument vigent amb l'ens local que reguli l'assistència, no cal que es torni a presentar la sol·licitud per a aquest recurs. |
Condicions d'execució i justificació
Altres condicions d'execució i justificació: | La prestació del recurs abastarà el període plurianual que es concreti en el moment de l'aprovació de l'assistència. |
Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en un termini màxim de 90 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.
En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.
Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre l'ajust del recurs prestat a les seves necessitats siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2022
- Llei 22/2010 de 20 de juliol, del codi de consum de Catalunya
Canal: Portal de tramitació (PMT)
2022: 05/01/2022 a 31/12/2022
2023: Pendent
Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència
Unitat prestadora:
Servei de Suport a les Polítiques de Consum
Tel. 934 022 143
s.suportpolc@diba.cat
Formulari de contacte