Fitxa del recurs
Àrea Innovació, Govern Locals i Cohesió Territorial
Innovació i governs digitals

Suport al reforç intern de les estructures tècniques municipals a través dels consells comarcals
Desenvolupament del Protocol General amb els consells comarcals relatiu als programes:
- Programa de suport a la cobertura mancomundada de llocs per realitzar funcions tècniques d'arquitectura/enginyeria.
- Programa de suport en l'àmbit de cobertura per les funcions reservades a funcionaris de l'administració local amb habilitació nacional, subescala secretaria-intervenció, amb la cooperació i coordinació transversal de la Secretaria i la Intervenció General de la Diputació de Barcelona. Aquest programa establirà el model, ja sigui propi, per delegació o mixt i es regularà àmpliament en els acords concrets en termes interadministratius, bo i avançant en paral·lel amb col·laboració amb la Generalitat de Catalunya, amb els diferents municipis i amb els consells comarcals, els col·legis professionals respectius, etc.
Aquest suport es prestarà als consells comarcals, que s'hagin adherit al Protocol General de l'Àrea d'Innovació, Govern Local i Cohesió Territorial aprovat per la Junta de Govern de la Diputació de Barcelona en sessió del 30 de juliol de 2020, per a prestar serveis d'assistència als municipis de fins a 5.000h de la seva demarcació territorial en les matèries objecte dels programes esmentats.
Es tracta d'un recurs de prestació continuada que està subjecte a les normes de funcionament del Protocol General i els convenis específics amb cada Consell Comarcal signant, per la qual cosa si existeix un instrument vigent amb l'ens local que reguli l'assistència, no cal que es torni a presentar la sol·licitud per aquest recurs.
Aquest recurs es dirigeix als consells comarcals que tenen en la seva demarcació 5 municipis de fins a 5.000 habitants, com a mínim.
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2021, 2022, 2023.
Destinataris:
Consells comarcals
Requisits de concessió: |
---|
Aprovació per part del Consell Comarcal de l'Adhesió al Protocol General aprovat per Diputació de Barcelona en Junta Govern en data 30 de juliol de 2020. |
Aportar els recursos econòmics suficients i adequats d'acord amb les condicions de concertació. |
Els llocs de treball creats han de ser de funcionaris interins o funcionaris de carrera per a prestar els serveis objecte del Protocol General a com a mínim 5 municipis de fins a 5.000h de la seva demarcació comarcal. |
Manifestació per escrit de la voluntat de signar el conveni específic per al desenvolupament del Protocol General. |
Decret de la Diputació de Barcelona aprovant l'adhesió al Protocol General. |
Termini màxim de resolució: |
---|
Tres mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Documentació que s'ha d'annexar: | Memòria de sol·licitud, descarregueu-la a: www.diba.cat/documents/205293/345769268/C1-001-21.pdf |
Nombre màxim de sol·licituds: | Una per programa d'ajut econòmic. |
Altres condicions: | L'ens haurà de fer contacte mitjançant l'adreça s.arhsg@dica.cat o al telèfon 934 049 360, sempre abans de fer la petició del recurs. |
Condicions d'execució i justificació
Obligació de cofinançament: | Finançament del cost fins a cobrir 100% de la despesa no finançada pel recurs econòmic de la Diputació de Barcelona Procedència dels fons de l'ens local: Qualsevol no provinent de la Diputació |
Despeses elegibles: | Capítol 1. S'estableixen dos trams en funció del número de municipis de fins a 5.000h: Tram 1: consells comarcals amb entre 5 i 20 ajuntaments , 1 efectiu de cada 1E 1A 1S import màxim a subvencionar 65.000 Tram 2: consells comarcals amb entre 21 a 45 ajuntaments , 2 efectius de cada 2E 2A 2S import màxim a subvencionar 108.000 E= enginyer/a A= arquitecte/a S= funcions reservades a funcionaris de l'administració local amb habilitació nacional, subescala secretaria-intervenció |
Documentació per a la justificació: | En funció de la modalitat d'execució i l'import de l'ajut, s'ha d'adjuntar un dels formularis següents: - C4-001-21. A càrrec de l'ens destinatari, www.diba.cat/documents/205293/343514128/C4-001-21.pdf - C4-002-21. Per encàrrec en un ens instrumental, www.diba.cat/documents/205293/343514128/C4-002-21.pdf - C4-003-21. Mitjançant tècniques de col·laboració interadministratiu, www.diba.cat/documents/205293/343514128/C4-003-21.pdf - C4-004-21. Per encàrrec en altres ens destinatari, www.diba.cat/documents/205293/343514128/C4-004-21.pdf - C4-005-21. Justificació de despeses simplificada (ajuts iguals o inferiors a 2.000 EUR), www.diba.cat/documents/205293/343514128/C4-005-21.pdf Memòria de realització, descarregueu-la a: www.diba.cat/documents/205293/345769272/C4-006-21.pdf Justificant de la despesa del capítol 1 vinculada a la contractació. |
Període d'execució i justificació: | Execució anual: 01/01/2021 a 31/12/2021 Justificació 2021: voluntària, fins 15/11/2021; final, 02/01/2022 a 31/03/2022 |
Altres condicions d'execució i justificació: |
1.- Actes de la comissió del seguiment del conveni específic signat amb la Diputació de Barcelona. 2.- Justificant de la despesa del capítol 1 vinculada als llocs de treball objecte del programa on consti les obligacions reconegudes i el percentatge de jornada destinat a la prestació d'aquests serveis signat pel secretar-interventor del consell comarcal. |
Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
Garantir que un mínim del 50% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la quantia de l'import atorgat siguin iguals o superiors a 7 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2021Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya
- Funcions reservades a personal funcionari interí o de carrera marcades en la legislació vigent.

Canal: Portal de tramitació (PMT)

2022: Pendent
2023: Pendent

Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència
Unitat prestadora:
Gerència de Serveis d'Assistència al Govern Local
Tel. 934 049 400
gs.agovernl@diba.cat
Formulari de contacte
