Fitxa del recurs
Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat
Sostenibilitat social
Promoció de la igualtat de tracte i la no discriminació
Acompanyament i suport tècnic als ens locals en el disseny, elaboració i implementació d'accions per a la promoció de la igualtat de tracte i la no discriminació, per a la prevenció del racisme, la xenofòbia i altres formes d'intolerància. Aquestes accions contribueixen a afrontar les desigualtats des d'un enfocament transversal i interseccional, promouen la cohesió social i la convivència i garanteixen el dret a la ciutat. Aquest enfocament interseccional en totes les polítiques i pràctiques municipals és la condició prèvia per no discriminar i garantir la igualtat de tracte, com també per poder oferir respostes efectives.
Les actuacions es concreten en:
1. Diagnosi internes de l'organització municipal per a la igualtat de tracte i la no discriminació. Poden centrar l'atenció en:
- Anàlisi de pràctiques de l'administració local, cultura organitzativa i coneixements i necessitats del personal tècnic en l'àmbit.
- Identificació de recursos, recollida i ordenació de les accions en funcionament per superar la duplicitat d'accions i configurar una aproximació transversal i integrada.
2. Diagnosi territorials entorn l'estat de les discriminacions a la ciutat. Centrat en la igualtat en l'accés i els usos dels serveis, la percepció ciutadana, l'activisme i sensibilitat existent en l'àmbit.
3. Programes específics per a la no discriminació i la igualtat de tracte. Suport als ens locals per a la redacció de programes que permetin promoure drets humans a la ciutat, abordar el racisme, la xenofòbia i altres formes d'intolerància i garantir serveis des del principi de la igualtat de tracte i la no discriminació.
4. Assessorament tècnic en la creació d'oficines i/o serveis per garantir la igualtat de tracte i la no discriminació. Tenen per finalitat la garantia, l'atenció i la reparació dels drets vulnerats, vexacions o agressions.
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2021, 2022, 2023.
Destinataris:
Ajuntaments, consells comarcals
Criteris de valoració: | Puntuació |
---|---|
· Adequació i ajust de la demanda a la realitat de l'ens locals: lideratge polític i tècnic, estructura interna, dinàmiques locals, trajectòria, etc. : 15 punts · Estructura per a la coordinació i el desplegament: 10 punts · Disponibilitat de recursos interns (materials i humans) per portar a terme l'actuació: 10 punts · Continuïtat del projecte més enllà del suport tècnic: 10 punts · Existència d'estudis, diagnòstics, programes i/o d'actuacions prèvies en l'àmbit objecte del projecte i suports anteriors de la Diputació en l'àmbit de la convivència i la diversitat: 5 punts |
50 |
· Qualitat de la redacció, estructuració del contingut i claredat en la informació: 5 punts · Descripció completa de l'actuació a realitzar, justificació, mitjans i calendari: 10 punts · Existència d'indicadors de seguiment i avaluació : 10 punts |
25 |
· Participació d'altres àrees de l'ens local: 10 punts · Participació social i dels agents socials del territori: 10 punts · Col·laboracions i/o convenis amb organismes o institucions afins al projecte: 5 punts |
25 |
Per accedir al recurs s'estableix la puntuació mínima de 60. |
Requisits de concessió: |
---|
Per accedir al recurs s'estableix la puntuació mínima de 60 |
Termini màxim de resolució: |
---|
Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què finalitzi el termini de sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Documentació que s'ha d'annexar: | Dades tècniques C1-050, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/205293/345769268/C1-050-21.pdf |
Nombre màxim de sol·licituds: | Una per ens. |
Altres condicions: | - L'ens local només podrà escollir una actuació (veure formulari de dades tècniques) - L'assessorament tècnic a la creació d'oficines i serveis només s'adreça a municipis majors de 50.000 habitants i consells comarcals. |
Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en un termini màxim de 90 dies hàbils des de la finalització del termini de sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.
En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.
Garantir que un mínim del 70% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la utilitat futura del producte lliurat siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2021
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya - - Constitució espanyola (art. 9n in 14)
- Directiva 2003/43/CE, d'aplicació del principi d'igualtat de tracte per a les persones amb independència del seu origen.
- Directiva 2000/78/CE, d'establiment d'un marc general per a la igualtat de tracte en el treball.
- Llei 62/2003 de 30 de desembre de mesures fiscals, administratives i d'ordre social (art. 27-28, 29-33, 34-43) aporta mesures concretes per a la igualtat de tracte i reconeixement de la discriminació per qüestions de gènere, origen social o ètnic, religió o creences, discapacitat, edat i orientació sexual.
- Estatut d'Autonomia, LO 6/2006 (art.40)
Canal: Portal de tramitació (PMT)
2022: Pendent
2023: Pendent
Procediment de concessió:
Concurrència competitiva
Unitat prestadora:
Servei de Convivència, Diversitat, Infància i Persones Grans
Tel. 934 022 713
s.convivencia.divers@diba.cat
Formulari de contacte