Fitxa del recurs

Àrea de Bon Govern, Assistència Local i Cohesió Territorial
Governs digitals

Planificació estratègica plantilla: dimensió, temporalitat, plans d'estabilització i anàlisi d'edats

Assistència als ens locals en la presa de decisions mitjançant la planificació estratègica dels seus recursos humans. L'objectiu és aportar productes, sistemes i eines per a la millora de la presa de desicions i la prestació dels serveis municipals. És un recurs per acompanyar a la reflexió de l'equip de govern en la gestió estratègica dels seus equips actuals i de futur per tal de donar resposta a les necessitats, demandes i reptes existents en el municipi. En funció de les necessitats de l'ens, l'assistència pot incloure:

1) Anàlisi de la composició i dimensionament de la plantilla dels diferents serveis municipals
Per determinar la composició i la dotació adequada dels serveis de l'ens considerant les necessitats que es poden plantejar en el termini d'una o dues legislatures. Es fa referència a "la plantilla de futur", aquella que seria desitjable amb perspectiva a curt o mig termini.

2) Anàlisi de la temporalitat i pla d'estabilització
Aquesta línia analitza l'índex de temporalitat de la plantilla, identificant mitjançant la revisió dels expedients de personal totes les places ocupades de forma temporal (funcionari interí i laboral temporal) per elaborar un pla d'estabilització en funció de la situació de temporalitat i les prioritats de l'organització.

3) Anàlisi d'edat de tota la plantilla, evolució i planificació de les vacants
S'analitza l'índex d'edat i es realitza una anàlisi per serveis identificant els llocs que previsiblement restaran vacants a 10 anys vista (segons necessitats dels ens locals) per jubilació dels ocupants, i es planifica la gestió i la identificació de potencial intern per al relleu de les vacants que són necessàries i estratègiques per a l'organització.

4) Anàlisi de l'estructura i el contingut de la plantilla de personal que actualment té l'organització segons normativa vigent.

D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2021, 2022, 2023.


Destinataris:
Ajuntaments de municipis de fins a 75.000 habitants, consells comarcals, mancomunitats, consorcis locals, entitats municipals descentralitzades

Criteris de valoració: Puntuació
Grau de dotació i organització de recursos per garantir la viabilitat de l'actuació
- Existència d'un departament de recursos humans com a unitat orgànica diferenciada: [50 punts].
- Existència de, com a mínim, una dotació d'1 tècnic associat a l'àmbit de recursos humans: [25 punts].
- Existència d'un suport administratiu assignat a l'àmbit de recursos humans: [15 punts].
50
Existència d'antecedents: es prioritzaran els municipis que no hagin rebut aquest tipus d'assistència l'any 2019 35
Es prioritzaran els municipis de fins a 5.000 habitants 15
Per accedir al recurs s'estableix la puntuació mínima de 40.
Requisits de concessió:
Per accedir al recurs s'estableix la puntuació mínima de 40
Termini màxim de resolució:
Tres mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud.

Condicions de sol·licitud

Documentació que s'ha d'annexar: Dades tècniques C1-184, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/205293/345769268/C1-184-21.pdf
Nombre màxim de sol·licituds: Una per ens.
Altres condicions: L'ens haurà de fer contacte mitjançant l'adreça s.arhsg@dica.cat o al telèfon 934 049 360, sempre abans de fer la petició del recurs.

Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.

El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en un termini màxim de 55 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, però mai en més de 3 mesos.

En cas d'incompliment del termini de 3 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.

Garantir que un mínim del 70% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la utilitat futura del producte lliurat siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.

Normativa aplicable:

  • Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2021
    Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya
  • Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de l'estatut bàsic de l'empleat públic; Decret llei 1/1997, de 31 d'octubre, pel qual s'aprova la refosa en un text únic dels preceptes de determinats textos legals vigents a Catalunya en matèria de funció pública; Decret 214/1990, de 30 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament del personal al servei de les entitats locals; Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya; Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local; Reial decret legislatiu 1/1994, de 20 de juny, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei general de la Seguretat Social;Llei 40/2007, de 4 de desembre, de mesures en matèria de seguretat social; Llei 15/2014, de 16 de desembre, de racionalització del sector públic i altres mesures de reforma administrativa; Llei 47/2003, de 26 de novembre, general pressupostària i altres lleis de pressupostos generals, estatals i autonòmiques que siguin vigents en el marc de cada anualitat.
ODS
Afegeix a la carpeta Descarrega
Convocatòria / línia de suportConvocatòria / línia de suport
Catàleg 2021-2023: Xarxa de Governs Locals 2021
Canal: Portal de tramitació (PMT)
Termini sol·licitud Període de vigència i sol·licitud
2021: 01/02/2021 a 31/12/2021
2022: Pendent
2023: Pendent
Recurs tècnic Recurs tècnic
Redacció de plans, projectes i informes

Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència

Unitat prestadora:
Gerència de Serveis d'Assistència al Govern Local

Tel. 934 049 400
gs.agovernl@diba.cat
Formulari de contacte
Codi recurs
21205