Fitxa del recurs
Àrea de Bon Govern, Assistència Local i Cohesió Territorial
Governs digitals
Pla d'anàlisi i seguiment de l'absentisme: indicadors, propostes de millora i seguiment de resultats
L'absentisme és un fenomen complex, multifactorial, precursor de problemes de l'organització (manca de productivitat, deteriorament del clima laboral,...) i generador d'un augment de costos en qualsevol organització. Per tant, controlar l'absentisme amb precisió és el primer pas per solucionar aquestes problemàtiques.
S'ofereix als ens locals el suport tècnic per a portar a terme l'elaboració d'un pla d'anàlisi i seguiment que contingui: un conjunt d'indicadors operatius que configurin un quadre de comandament per prendre decisions sobre l'absentisme de la nostra organització, propostes de mesures d'acció de millora per combatre'l i una posterior avaluació i seguiment d'aquetes mesures per facilitar les correccions oportunes.
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2021, 2022, 2023.
Destinataris:
Ajuntaments de municipis d'entre 5.001 i 75.000 habitants, consells comarcals, mancomunitats, consorcis locals, entitats municipals descentralitzades
Criteris de valoració: | Puntuació |
---|---|
- Existència de les dades necessàries (dades font) relatives a l'estudi:[ 40 punts] - Possibilitat de facilitar la informació sol·licitada en un termini breu: [ 20 punts]. |
60 |
- Existència d'un departament de recursos humans com a unitat orgànica diferenciada: [40 punts]. - Existència de, com a mínim, una dotació d'1 tècnic associat a l'àmbit de recursos humans: [20 punts]. - Existència d'un suport administratiu assignat a l'àmbit de recursos humans: [15 punts]. |
40 |
Per accedir al recurs s'estableix la puntuació mínima de 40. |
Requisits de concessió: |
---|
Per accedir al recurs s'estableix la puntuació mínima de 40 |
Termini màxim de resolució: |
---|
Tres mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Documentació que s'ha d'annexar: | Dades tècniques C1-183, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/205293/345769268/C1-183-21.pdf |
Nombre màxim de sol·licituds: | Una per ens. |
Altres condicions: | L'ens haurà de fer contacte mitjançant l'adreça s.arhsg@dica.cat o al telèfon 934 049 360, sempre abans de fer la petició del recurs. |
Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en un termini màxim de 55 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, però mai en més de 3 mesos.
En cas d'incompliment del termini de 3 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.
Garantir que un mínim del 70% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la utilitat futura del producte lliurat siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2021
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya
Canal: Portal de tramitació (PMT)
2022: Pendent
2023: Pendent
Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència
Unitat prestadora:
Gerència de Serveis d'Assistència al Govern Local
Tel. 934 049 400
gs.agovernl@diba.cat
Formulari de contacte