Fitxa del recurs
Àrea d'Acció Climàtica i Transició Energètica
Medi ambient

Millora de la gestió sostenible de l'abastament d'aigua
Les actuacions objecte de suport tenen com a objectius la reducció, reutilització i millora de la eficiència de l'ús dels recurs hídrics disponibles i reduir la despesa energètica associada al cicle de l'aigua.
S'hi troben actuacions de forma que queden cobertes les necessitats tant a curt termini dels ajuntaments com a mig i llarg termini amb la redacció dels projectes necessaris per a executar les obres necessàries pels propers anys. Entre altres:
- Redacció de projectes per la implantació, ampliació o millora de sistemes telemàtics en la gestió de la xarxa d'abastament .
- Redacció de projectes i foment de la reutilització d'aigües no convencionals (aigües grises, aigües de pluja, pous en desús...)
- Redacció de projectes i foment de l'estalvi d'aigua en equipaments municipals (edificis, poliesportius, piscines...)
- Foment de l'aplicació de sistemes telemàtics TIC de la xarxa d'abastament.
- Foment de l'aprofitament d'aigües no potables per reg i/o neteja viaria
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2021, 2022, 2023.
El recurs pot donar suport a actuacions finançades a través del Programa general d'inversions (PGI): nova inversió, manteniment i reposició d'inversions. www.diba.cat/web/plaxgl/programa-general-d-inversions
Destinataris:
Ajuntaments, consells comarcals, mancomunitats, consorcis locals, entitats municipals descentralitzades
Criteris de valoració: | Puntuació |
---|---|
-Projecte innovador: ús de tecnologies smart per a la gestió de serveis municipals [15 punts] -Impacte sobre la població [10 punts] -Transferència de resultats mesurables i avaluables [10 punts] -Viabilitat del projecte [15 punts] -Estalvi en l'ús de recursos [10 punts] |
60 |
- Menys de 1.000 habitants [30 punts] - de 1.001 a 5.000 habitants [20 punts] - de 5.001 a 10.000 habitants[15 punts] - de 10.001 a 20.000 [10 punts] - més de 20.000 habitants [5 punts] En el cas d'ens supramunicipals, la mida a efectes de la puntuació serà la mitjana de població dels municipis on es realitzi l'actuació. |
30 |
Ens local on s'efectuï l'actuació integrant de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat[5 punts] Membre del cercle de comparació intermunicipal aigua[5 punts] |
10 |
Requisits de concessió: |
---|
Per accedir al recurs s'estableix la puntuació mínima de 50 |
Termini màxim de resolució: |
---|
Tres mesos a partir de l'endemà de la data en què finalitzi el termini de sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Documentació que s'ha d'annexar: | Omplir una breu memòria amb els objectius del projecte i/o actuació a redactar de forma que sigui avaluable d'acord amb els criteris establerts. |
Nombre màxim de sol·licituds: | Una per ens local. |
Condicions d'execució i justificació
Despeses elegibles: | Capítol 2. Capítol 4. |
Import màxim d'ajut: | 15.000 € |
Documentació per a la justificació: | En funció de la modalitat d'execució i l'import de l'ajut, s'ha d'adjuntar un dels formularis següents: - C4-001-21. A càrrec de l'ens destinatari, www.diba.cat/documents/205293/343514128/C4-001-21.pdf - C4-002-21. Per encàrrec en un ens instrumental, www.diba.cat/documents/205293/343514128/C4-002-21.pdf - C4-003-21. Mitjançant tècniques de col·laboració interadministratiu, www.diba.cat/documents/205293/343514128/C4-003-21.pdf - C4-004-21. Per encàrrec en altres ens destinatari, www.diba.cat/documents/205293/343514128/C4-004-21.pdf - C4-005-21. Justificació de despeses simplificada (ajuts iguals o inferiors a 2.000 EUR), www.diba.cat/documents/205293/343514128/C4-005-21.pdf Dades tècniques C4-014, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/205293/345769272/C4-014-21.pdf |
Període d'execució i justificació: | Execució anual: 01/01/2021 a 31/12/2021 Justificació 2021: voluntària, fins 15/11/2021; final, 02/01/2022 a 31/03/2022 |
Altres condicions d'execució i justificació: |
Els beneficiaris d'aquest suport hauran de: - Seguir els criteris que indiqui la Diputació de Barcelona - Consultar a Diputació de Barcelona si tenen dubtes metodològics. Convidaran a Diputació de Barcelona a assistir a algunes de les reunions de seguiment que es puguin fer del projecte. - Lliurar un resum de l'actuació recollint els resultats i la continuïtat - Si del treball realitzat surten accions a fer caldrà lliurar un quadre de relació amb els ODS corresponents. En cas que s'hagi redactat un projecte o un estudi cal adjuntar-ne una còpia en pdf. En cas d'implementació d'alguna acció es considera una condició indispensable per a la justificació la presentació d'un parell de fotografies de l'actuació realitzada. |
Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
Garantir que un mínim del 50% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la quantia de l'import atorgat siguin iguals o superiors a 7 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2021Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya

Canal: Portal de tramitació (PMT)

2022: Pendent
2023: Pendent

Procediment de concessió:
Concurrència competitiva
Unitat prestadora:
Oficina Tècnica de Canvi Climàtic i Sostenibilitat
Tel. 934 022 441
ot.ccs@diba.cat
Formulari de contacte
