Fitxa del recurs

Àrea de Cultura
Cultura

Jornades i seminaris en l'àmbit de la lectura i la biblioteca pública

Suport a la realització de jornades i seminaris professionals en l'àmbit de la lectura pública, organitzats o coorganitzats per l'ens sol·licitant, l'activitat central dels quals s'executi durant l'any 2020. L'objectiu de l'esdeveniment ha de ser millorar la capacitació dels professionals per a promoure el foment de la lectura pública entre els diferents agents del sector i altres àmbits de les polítiques locals

D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2021, 2022, 2023.


Destinataris:
Ajuntaments de municipis de més de 1.000 habitants

Criteris de valoració: Puntuació
Grau de qualitat tècnica del projecte en termes de concepció, planificació i execució
- Programa [16 punts].
- Claredat dels objectius [12 punts].
- Impacte [3 punts].
- Calendari [ 3 punts].
- Pressupost [3 punts].
- Comunicació [3 punts].
40
Grau d'implicació de la biblioteca en l'esdeveniment 25
Grau de desenvolupament de mecanismes de participació d'altres agents locals (educació, participació, ...) 15
Grau de cofinançament per part de l'ens beneficiari 10
Grau d'inversió per habitant en biblioteques al municipi organitzador 10
Termini màxim de resolució:
Tres mesos a partir de l'endemà de la data en què finalitzi el termini de sol·licitud.

Condicions de sol·licitud

Documentació que s'ha d'annexar: Dades tècniques C1-067, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/205293/345769268/C1-067-21.pdf
Projecte de l'esdeveniment (objectius, pressupost d'ingressos i despeses, pla de comunicació i difusió, activitats de transferència de coneixement, activitats d'avaluació).
Nombre màxim de sol·licituds: Una única sol·licitud per ens local adherit a la Xarxa de Biblioteques Municipals amb conveni vigent amb la Diputació de Barcelona.
Altres condicions: - No haver rebut aquest ajut pel mateix concepte l'any anterior per part de la Gerència de Serveis de Biblioteques. Per aplicar aquest criteri la concessió de la subvenció de l'any anterior ha de ser definitiva, no es tindrà en compte en els casos de concessió provisional. Tampoc s'aplicarà aquest criteri en cas que la Jornada i/o seminari hagi estat anul.lat en aplicació de les mesures dirigides a la prevenció adoptades per les autoritats sanitàries arrel la crisi COVID19, i hagi estat impossible reprogramar-la dins de l'any de la concessió.
- Les jornades i seminaris seran d'inscripció gratuïta.
- La Gerència de Serveis de Biblioteques designarà, si escau, un tècnic referent per participar en el comitè científic organitzador de l'esdeveniment.

Condicions d'execució i justificació

Obligació de cofinançament: Percentatge de cofinançament per part de l'ens destinatari sobre el cost total de l'actuació: 50%
No s'aplica la regla general d'import mínim de 1.500euros. Import màxim de l'ajut: 2.500 euros, sense perjudici que l'acceptació sigui per un import inferior i, en tot cas, mai superior al 50% del cost total de l'esdeveniment.

Procedència dels fons de l'ens local: Qualsevol no provinent de la Diputació
Despeses elegibles: Capítol 2.

Import màxim d'ajut: 2.500 €
Documentació per a la justificació: En funció de la modalitat d'execució i l'import de l'ajut, s'ha d'adjuntar un dels formularis següents:
- C4-001-21. A càrrec de l'ens destinatari,
www.diba.cat/documents/205293/343514128/C4-001-21.pdf
- C4-002-21. Per encàrrec en un ens instrumental,
www.diba.cat/documents/205293/343514128/C4-002-21.pdf
- C4-003-21. Mitjançant tècniques de col·laboració interadministratiu,
www.diba.cat/documents/205293/343514128/C4-003-21.pdf
- C4-004-21. Per encàrrec en altres ens destinatari,
www.diba.cat/documents/205293/343514128/C4-004-21.pdf
- C4-005-21. Justificació de despeses simplificada (ajuts iguals o inferiors a 2.000 EUR),
www.diba.cat/documents/205293/343514128/C4-005-21.pdf

Memòria de realització, descarregueu-la a:
www.diba.cat/documents/205293/345769272/C4-006-21.pdf
Període d'execució i justificació: Execució anual: 01/01/2021 a 31/12/2021
Justificació 2021: voluntària, fins 15/11/2021; final, 02/01/2022 a 31/03/2022
Altres condicions d'execució i justificació: - La Gerència de Serveis de Biblioteques designarà un tècnic referent per participar en el comité científic organtizador de l'esdeveniment.
- L'ens local haurà de garantir la presència de la Diputació de Barcelona en qualsevol material de comunicació i difusió de l'esdeveniment.

Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.

Garantir que un mínim del 50% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la quantia de l'import atorgat siguin iguals o superiors a 7 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.

Normativa aplicable:

  • Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2021Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya
  • Llei 4/1993, de 18 de març, del sistema bibliotecari de Catalunya
ODS
Afegeix a la carpeta Descarrega
Convocatòria / línia de suportConvocatòria / línia de suport
Catàleg 2021-2023: Xarxa de Governs Locals 2021
Canal: Portal de tramitació (PMT)
Termini sol·licitud Període de vigència i sol·licitud
2021: 01/02/2021 a 04/03/2021
2022: Pendent
2023: Pendent
Recurs econòmic Recurs econòmic
Ajut econòmic

Procediment de concessió:
Concurrència competitiva

Unitat prestadora:
Gerència de Serveis de Biblioteques

Tel. 934 022 241
gs.biblioteques@diba.cat
Formulari de contacte
Codi recurs
21177