Fitxa del recurs

Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat
Sostenibilitat social

Finançament de programes complementaris, actuacions de millora i digitalització dels serveis socials

Els ajuntaments, consells comarcals i altres ens desenvolupen programes complementaris a les seves competències en serveis socials que permeten millorar el benestar. La pandèmia COVID-19 i la crisi econòmica generada està afectant als sectors socials més vulnerables i comporta un important increment de les persones usuàries dels serveis socials municipals. Les seves estructures han de dimensionar-se i donar-hi resposta, alhora que transformen els serveis i canals d'atenció per garantir l'accés universal de la ciutadania.

L'objectiu d'aquest fons és prestar cooperació i assistència als ens locals per a donar resposta a aquests nous reptes. Inclou el suport a l'atenció de la pobresa i la lluita contra l'exclusió social, el reforç dels equips tècnics, de suport i administratius dels serveis socials, actuacions de millora dels serveis de la Cartera: SAD, allotjament d'urgència, transport adaptat, actuacions i/o ajuts econòmics per als infants i adolescents en risc social, per a reduir la bretxa digital d'infants i adolescents i persones grans, i de digitalització i modernització dels serveis socials.

La distribució dels ajuts es concreta en trams de població en què s'estableix una ràtio per habitant, prenent com referència les dades de població oficial ponderada per l'Índex de Vulnerabilitat Social (IVSO) de la Diputació de Barcelona.

Es fixa una aportació mínima de 5.000 euros per municipi, 100.000 euros per als consells comarcals i 50.000 euros per a les agrupacions de municipis responsables de les àrees bàsiques de serveis socials (ABSS), i el càlcul es fa d'acord amb una ràtio per habitant ponderada per necessitats socials, nombre de municipis menors de 20.000 habitants de la demarcació de Barcelona i extensió territorial. Es preveuen mesures de correcció percentual i per tram.

Per a aquest recurs no cal presentar sol·licitud.

D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2021, 2022, 2023.


Destinataris:
Ajuntaments, consells comarcals, mancomunitats

Condicions d'acceptació

Documentació per a l'acceptació: Formulari C3-002-21, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/205293/343514128/C3-002-21.pdf

Condicions d'execució i justificació

Despeses elegibles: Capítol 1.
Capítol 2.
Capítol 4.

Contractació de nou personal dels serveis socials o ampliació de la jornada del professional existent, incloent increment de personal per capítol 2 i 4.
Documentació per a la justificació: En funció de la modalitat d'execució i l'import de l'ajut, s'ha d'adjuntar un dels formularis següents:
- C4-001-21. A càrrec de l'ens destinatari,
www.diba.cat/documents/205293/343514128/C4-001-21.pdf
- C4-002-21. Per encàrrec en un ens instrumental,
www.diba.cat/documents/205293/343514128/C4-002-21.pdf
- C4-003-21. Mitjançant tècniques de col·laboració interadministratiu,
www.diba.cat/documents/205293/343514128/C4-003-21.pdf
- C4-004-21. Per encàrrec en altres ens destinatari,
www.diba.cat/documents/205293/343514128/C4-004-21.pdf
- C4-005-21. Justificació de despeses simplificada (ajuts iguals o inferiors a 2.000 EUR),
www.diba.cat/documents/205293/343514128/C4-005-21.pdf
Període d'execució i justificació: Execució anual: 01/01/2021 a 31/12/2021
Justificació 2021: voluntària, fins 15/11/2021; final, 02/01/2022 a 30/04/2022

Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.

Verificar o requerir l'esmena del 80% de les justificacions presentades electrònicament en un termini màxim de 15 dies naturals des de l'entrada de la documentació a la Diputació, però mai en més de 20.

En cas d'incompliment del termini de 20 dies naturals, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.

Normativa aplicable:

  • Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2021Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya
  • Llei 12/2007, d'11 d'octubre, de Serveis Socials
ODS
Afegeix a la carpeta Descarrega
Convocatòria / línia de suportConvocatòria / línia de suport
Catàleg 2021-2023: Xarxa de Governs Locals 2021
Canal: Portal de tramitació (PMT)
Recurs econòmic Recurs econòmic
Fons de prestació

Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència

Unitat prestadora:
Servei de Suport als Serveis Socials Bàsics

Tel. 934 022 471
s.suportssb@diba.cat
Formulari de contacte
Codi recurs
21134