Fitxa del recurs
Àrea de Bon Govern, Assistència Local i Cohesió Territorial
Governs digitals
Estudi d'indicadors de la policia local: dotació, dedicació, retribució i edat de la plantilla
Es persegueix atorgar eines als ens locals per a la presa de decisions que afectin el cos de la policia local. L'anàlisi de la policia local, atenent a la dimensió i les singularitats d'aquest col·lectiu en els ajuntaments, resulta clau per entendre la direcció que prenen determinades polítiques municipals de recursos humans.
Aquest estudi esdevé un instrument eminentment pràctic que permet disposar, i fer servir de forma estratègica, dades contrastades i actualitzades referents a les variables de dotació, dedicació, pressupost, retribució i anàlisi de l'edat de les plantilles del cos de la policia local. Tot això ens permet planificar els efectius i prendre decisions amb dades contrastades.
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2021, 2022, 2023.
Destinataris:
Ajuntaments de municipis d'entre 5.001 i 75.000 habitants
Criteris de valoració: | Puntuació |
---|---|
- Existència de les dades necessàries (dades font) relatives a l'estudi: [30 punts]. - Possibilitat de facilitar la informació sol·licitada en un termini breu: [ 20 punts]. - Existència d'un interlocutor executiu de l'àmbit policial: [10 punts]. |
60 |
- Existència d'un departament de recursos humans com a unitat orgànica diferenciada: [40 punts]. - Existència de, com a mínim, una dotació d'1 tècnic associat a l'àmbit de recursos humans: [20 punts]. - Existència d'un suport administratiu assignat a l'àmbit de recursos humans: [15 punts]. |
40 |
Per accedir al recurs s'estableix la puntuació mínima de 40. |
Requisits de concessió: |
---|
Per accedir al recurs s'estableix la puntuació mínima de 40 |
Termini màxim de resolució: |
---|
Tres mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Documentació que s'ha d'annexar: | Dades tècniques C1-182, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/205293/345769268/C1-182-21.pdf |
Nombre màxim de sol·licituds: | Una per ens. |
Altres condicions: | L'ens haurà de fer contacte mitjançant l'adreça s.arhsg@dica.cat o al telèfon 934 049 360, sempre abans de fer la petició del recurs. |
Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en un termini màxim de 55 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, però mai en més de 3 mesos.
En cas d'incompliment del termini de 3 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.
Garantir que un mínim del 70% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la utilitat futura del producte lliurat siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2021
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya
Canal: Portal de tramitació (PMT)
2022: Pendent
2023: Pendent
Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència
Unitat prestadora:
Gerència de Serveis d'Assistència al Govern Local
Tel. 934 049 400
gs.agovernl@diba.cat
Formulari de contacte