Fitxa del recurs
Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat
Sostenibilitat social
Auditories i intervenció als habitatges en situació de pobresa energètica
Servei d'acompanyament a les llars amb dificultats per fer front al pagament dels subministraments bàsics d'energia, amb l'objectiu de millorar-ne l'eficiència energètica i reduir-ne els consums i les despeses. Les llars han d'estar derivades pels serveis socials corresponents. Aquest recurs s'ofereix conjuntament per part del Servei d'Acció Social, l'Oficina Tècnica de Canvi Climàtic i Sostenibilitat i l'Oficina d'Habitatge.
Actuacions principals:
- Auditories energètiques i diagnòstic social a la llar
- Instal·lació d'elements de baix cost d'eficiència energètica
- Suport als tràmits per sol·licitar canvis tarifaris
- Formació de les persones usuàries en hàbits de consum eficients.
Les sessions i activitats es realitzaran de forma presencial o telemàtica segons la proposta metodològica específica i/o el que assenyalin els protocols preventius de salut en cada moment.
Destinataris:
Ajuntaments, consells comarcals, mancomunitats
Criteris de valoració: | Puntuació |
---|---|
- Si disposa d'un tècnic/a municipal amb una dedicació al projecte de 30 hores mensuals o més: [50 punts]. - Si disposa d'un tècnic/a municipal amb dedicació al projecte entre 20 i 29 hores mensuals: [35 punts]. - Si disposa d'un tècnic/a municipal amb dedicació al projecte entre 5 i 19 hores mensuals: [15 punts]. - Si no disposa de tècnic/a municipal dedicat total o parcialment al projecte: [0 punts]. |
50 |
El projecte es desenvoluparà amb la participació de les Àrees de Serveis Socials, Habitatge, Medi Ambient i Consum de l'ens local. - Si es compleix amb 3 o 4 de les àrees: [50 punts]. - Si es compleix amb 2 de les àrees: [30 punts]. - Si solament ho desenvolupa 1 àrea: [10 punts]. |
50 |
Per accedir al recurs s'estableix la puntuació mínima de 30. |
Requisits de concessió: |
---|
Per accedir al recurs s'estableix la puntuació mínima de 30 |
Termini màxim de resolució: |
---|
Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Documentació que s'ha d'annexar: | Dades tècniques C1-019, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/205293/345769268/C1-019-21.pdf |
Nombre màxim de sol·licituds: | Una per ens. |
Altres condicions: | La sol·licitud implica l'acceptació de les condicions de concertació que podeu trobar a www.diba.cat/web/benestar/auditories. |
Condicions d'execució i justificació
Altres condicions d'execució i justificació: |
- Assolir la valoració tècnica necessària per poder desenvolupar el recurs. - En el cas dels ens supralocals, a la fitxa tècnica han de comunicar a quins municipis del seu àmbit es farà la intervenció. |
Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en un termini màxim de 90 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.
En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.
Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre l'ajust del recurs prestat a les seves necessitats siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2021
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya - Llei 12/2007, d'11 d'octubre, de Serveis Socials; Decret 142/2010, d'11 d'octubre, pel qual s'aprova la Cartera de Serveis Socials
Canal: Portal de tramitació (PMT)
Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència
Unitat prestadora:
Servei de Suport als Serveis Socials Bàsics
Tel. 934 022 471
s.suportssb@diba.cat
Formulari de contacte