Fitxa del recurs

Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat
Sostenibilitat social

Auditories i intervenció als habitatges en situació de pobresa energètica

Servei d'acompanyament a les llars amb dificultats per fer front al pagament dels subministraments bàsics d'energia, amb l'objectiu de millorar-ne l'eficiència energètica i reduir-ne els consums i les despeses. Les llars han d'estar derivades pels serveis socials corresponents. Aquest recurs s'ofereix conjuntament per part del Servei d'Acció Social, l'Oficina Tècnica de Canvi Climàtic i Sostenibilitat i l'Oficina d'Habitatge.

Actuacions principals:
- Auditories energètiques i diagnòstic social a la llar
- Instal·lació d'elements de baix cost d'eficiència energètica
- Suport als tràmits per sol·licitar canvis tarifaris
- Formació de les persones usuàries en hàbits de consum eficients.

Les sessions i activitats es realitzaran de forma presencial o telemàtica segons la proposta metodològica específica i/o el que assenyalin els protocols preventius de salut en cada moment.


Destinataris:
Ajuntaments, consells comarcals, mancomunitats

Criteris de valoració: Puntuació
Existència d'estructura o recursos propis de l'ens
- Si disposa d'un tècnic/a municipal amb una dedicació al projecte de 30 hores mensuals o més: [50 punts].
- Si disposa d'un tècnic/a municipal amb dedicació al projecte entre 20 i 29 hores mensuals: [35 punts].
- Si disposa d'un tècnic/a municipal amb dedicació al projecte entre 5 i 19 hores mensuals: [15 punts].
- Si no disposa de tècnic/a municipal dedicat total o parcialment al projecte: [0 punts].
50
Grau de transversalitat
El projecte es desenvoluparà amb la participació de les Àrees de Serveis Socials, Habitatge, Medi Ambient i Consum de l'ens local.
- Si es compleix amb 3 o 4 de les àrees: [50 punts].
- Si es compleix amb 2 de les àrees: [30 punts].
- Si solament ho desenvolupa 1 àrea: [10 punts].
50
Per accedir al recurs s'estableix la puntuació mínima de 30.
Requisits de concessió:
Per accedir al recurs s'estableix la puntuació mínima de 30
Termini màxim de resolució:
Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud.

Condicions de sol·licitud

Documentació que s'ha d'annexar: Dades tècniques C1-019, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/205293/345769268/C1-019-21.pdf
Nombre màxim de sol·licituds: Una per ens.
Altres condicions: La sol·licitud implica l'acceptació de les condicions de concertació que podeu trobar a www.diba.cat/web/benestar/auditories.

Condicions d'execució i justificació

Altres condicions d'execució i justificació: - Assolir la valoració tècnica necessària per poder desenvolupar el recurs.
- En el cas dels ens supralocals, a la fitxa tècnica han de comunicar a quins municipis del seu àmbit es farà la intervenció.

Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.

El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en un termini màxim de 90 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.

En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.

Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre l'ajust del recurs prestat a les seves necessitats siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.

Normativa aplicable:

  • Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2021
    Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya
  • Llei 12/2007, d'11 d'octubre, de Serveis Socials; Decret 142/2010, d'11 d'octubre, pel qual s'aprova la Cartera de Serveis Socials
ODS
Afegeix a la carpeta Descarrega
Convocatòria / línia de suportConvocatòria / línia de suport
Catàleg 2021-2023: Xarxa de Governs Locals 2021
Canal: Portal de tramitació (PMT)
Termini sol·licitud Període de vigència i sol·licitud
2021: 01/02/2021 a 04/03/2021
Recurs material Recurs material
Realització de serveis i activitats

Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència

Unitat prestadora:
Servei de Suport als Serveis Socials Bàsics

Tel. 934 022 471
s.suportssb@diba.cat
Formulari de contacte
Codi recurs
21037