Fitxa del recurs
Àrea de Cultura
Cultura

Estudis per a la creació, trasllat i ampliació d'equipaments bibliotecaris
La finalitat del recurs és assessorar i donar suport al procés de programació per a la creació o millora d'equipaments existents (trasllats o ampliacions). Aquest recurs és previ a l'actuació arquitectònica. El document resultant del procés pot incloure:
- Informes de necessitats bibliotecàries, on s'estableixen les característiques bàsiques del futur equipament i es facilita a l'Ajuntament la previsió pressupostària dels recursos necessaris per a l'obra i funcionament de la biblioteca.
- Programes funcionals, que aprofundeixen en la definició de serveis i recursos, i són el document base de l'encàrrec arquitectònic.
Aquests recurs s'ofereix a tots els municipis de més de 3.000 habitants de la demarcació.
Destinataris:
Ajuntaments de municipis de més de 2.500 habitants
Criteris de valoració: | Puntuació |
---|---|
Municipi amb població superior a 5.000 habitants sense biblioteca a la XBM o que disposi d'una biblioteca a la XBM deficitària segons el Mapa de lectura pública | 40 |
Actuació en biblioteca central urbana o comarcal deficitària | 20 |
Disposar d'un emplaçament adequat pel futur equipament | 20 |
Disposar de consignació pressupostària suficient en el mandat en curs per licitar el projecte arquitectònic arquitectònic |
20 |
Requisits de concessió: |
---|
Per accedir al recurs s'estableix la puntuació mínima de 40 |
Termini màxim de resolució: |
---|
Tres mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Documentació que s'ha d'annexar: | Dades tècniques C1-064, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/205293/276469185/C1-064-20.pdf |
Nombre màxim de sol·licituds: | Una per municipi. |
Altres condicions: | - L'actuació prevista ha de suposar complir amb allò que estableix el mapa de Lectura Pública o bé un creixement en superfície de la biblioteca respecte a la situació actual d'un mínim del 50%. - L'ajuntament sol·licitant ha de facilitar el treball transversal amb les diferents àrees municipals implicades. - En el cas dels programes funcionals, la seva redacció serà compartida entre la direcció de la biblioteca (en el cas de trasllats i ampliacions), els serveis tècnics de cultura municipals i la Gerència de Serveis de Biblioteques de la Diputació de Barcelona. |
El 100% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en un termini màxim de 3 mesos des de la recepció de la sol·licitud.
En el cas d'incomplir el termini fixat de 3 mesos, la unitat responsable s'ha de posar en contacte amb l'ens local en 3 dies hàbils, o menys, per disculpar-se i donar les explicacions pertinents.
Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la qualitat del servei o producte prestat siguin iguals o superiors a 7 sobre 10 punts, però mai menys de 6.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2020
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya - Llei 4/1993, de 18 de març, del sistema bibliotecari de Catalunya

Canal: Portal de tramitació (PMT)


Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència
Unitat prestadora:
Oficina Programació i Avaluació
Tel. 934 022 241
o.programacio.bib@diba.cat
Formulari de contacte
