Fitxa del recurs
Àrea Infraestructures i Espais Naturals
Territori i parcs naturals

Estudis i plans d'accessibilitat
Amb l'objectiu de millorar l'accessibilitat als entorns urbans i l'eliminació progressiva de les barreres arquitectòniques en algun o en tots els àmbits (via pública, edificis, transports i comunicació), s'ofereix l'elaboració de:
- Plans d'accessibilitat (nova redacció o actualització)
- Estudis específics d'accessibilitat en emplaçaments o situacions concretes d'especial dificultat.
Destinataris:
Ajuntaments, consells comarcals, mancomunitats, entitats municipals descentralitzades
Criteris de valoració: | Puntuació |
---|---|
La prioritat 1 obtindrà 50 punts; la prioritat 2 obtindrà 0 punts. |
50 |
Grau de continuïtat, necessitat objectiva i aplicabilitat de l'actuació en altres municipis | 30 |
Existència de sol·licitud en catàlegs anteriors | 10 |
Existència d'obligació legal | 10 |
Termini màxim de resolució: |
---|
Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què finalitzi el termini de sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Nombre màxim de sol·licituds: | Dues sol·licituds, com a màxim, dels recursos següents de la Gerència de Serveis d'infraestructures Viàries i Mobilitat: "Estudis i plans de mobilitat urbana sostenible", "Estudis i plans d'accessibilitat" i "Camins municipals". |
Altres condicions: | En el camp "Actuació" de la sol·licitud, especifiqueu: Prioritat 1 o Prioritat 2. |
Condicions d'execució i justificació
Obligació de cofinançament: | Resten exempts de l'obligació de cofinançar els ens de fins a 1.000 habitants i els ens amb ajuts i assistències d'import inferior a 2.000 euros. Per a la resta: - menys de 5.000 habitants:10% - entre 5.000 i 20.000 habitants: 20% - entre 20.001 i 50.000 habitants: 35% - més de 50.000 habitants: 50%. Procedència dels fons de l'ens local: Qualsevol |
El 100% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en un termini màxim de 5 mesos des de la finalització del termini de sol·licitud.
En el cas d'incomplir el termini fixat de 5 mesos, la unitat responsable s'ha de posar en contacte amb l'ens local en 3 dies hàbils, o menys, per disculpar-se i donar les explicacions pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2020
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya - Llei 13/2014, del 30 d'octubre, d'accessibilitat; Decret legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei d'Urbanisme de Catalunya; Decret 305/2006, de 18 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei d'Urbanisme.

Canal: Portal de tramitació (PMT)


Procediment de concessió:
Concurrència competitiva
Unitat prestadora:
Oficina Tècnica de Mobilitat i Seguretat Viària Local
Tel. 934 022 195
ot.mobilitatsvl@diba.cat
Formulari de contacte
