Fitxa del recurs
Àrea Innovació, Govern Locals i Cohesió Territorial
Innovació i governs digitals

Assistència de personal tècnic en tribunals i òrgans de selecció
Es facilita la composició dels òrgans seleccionadors mitjançant la provisió de personal tècnic especialitzat en un ventall ampli de disciplines i amb coneixement del món local. L'objectiu és facilitar l'acompliment dels requeriments exigits per l'estatut bàsic de l'empleat públic en relació amb l'observança dels principis d'imparcialitat i professionalitat.
Destinataris:
Ajuntaments, consells comarcals, entitats municipals descentralitzades
Criteris de valoració: | Puntuació |
---|---|
- Existència de responsable de recursos humans: [30 punts]. - Existència d'un interlocutor operatiu clar a l'ens local: [10 punts]. - Existència de lideratge/implicació de l'equip de govern: [10 punts]. |
50 |
- Existència de terminis planificats per abordar el procés de selecció amb èxit:[20 punts]. - Planificació per cercar els membres del tribunal més adequats: [20 punts]. - Existència de Secretari/ària (habilitat) a l'ajuntament: [10 punts]. |
50 |
Requisits de concessió: |
---|
Per accedir al recurs s'estableix la puntuació mínima de 50 |
Termini màxim de resolució: |
---|
Tres mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Documentació que s'ha d'annexar: | Bases de la convocatòria de selecció de personal objecte de la sol·licitud. |
Altres condicions: | - Cal que la sol·licitud es presenti, com a mínim, un mes abans de l'efectiva realització del procés selectiu. - La Diputació es reserva la facultat de participar en els processos de selecció per designar òrgans d'alta direcció i aquells que només es requereixi com a únic criteri el barem de selecció mèrits i/o entrevista, prèvia valoració de l'esmentat procés de selecció. - La Diputació no participarà en processos de selecció derivats dels plans d'ocupació. |
Condicions d'execució i justificació
Altres condicions d'execució i justificació: | La Diputació aportarà un únic membre, i un suplent, al tribunal de selecció en qualitat de vocal. Excepcionalment, podrà aportar dos vocals, amb causa justificada. |
Garantir que un mínim del 90% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la simplicitat administrativa del tràmit de sol·licitud siguin iguals o superiors a 7 sobre 10 punts, però mai menys de 6.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
Garantir que un mínim del 90% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre l'ajust del recurs prestat a les seves necessitats siguin iguals o superiors a 7 sobre 10 punts, però mai menys de 6.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2020
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya - Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de l'estatut bàsic de l'empleat públic; Decret 214/1990, de 30 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament del personal al servei de les entitats locals; Llei 47/2003, de 26 de novembre, general pressupostària i altres lleis de pressupostos generals, estatals i autonòmiques, que siguin vigents en el marc de cada anualitat; Decret legislatiu 1/1997, de 31 d'octubre, pel qual s'aprova la refosa en un text únic dels preceptes de determinats textos legals vigients a Catalunya en matèria de funció pública; Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya; Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local; Reial decret legislatiu 8/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei general de la seguretat social; Llei 40/2007, de 4 de desembre, de mesures de la seguretat social; Llei 15/2014, de 16 de desembre, de racionalització del sector públic i altres mesures de reforma administrativa; Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern; Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació i bon govern.

Canal: Portal de tramitació (PMT)


Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència
Unitat prestadora:
Gerència de Serveis d'Assistència al Govern Local
Tel. 934 049 400
gs.agovernl@diba.cat
Formulari de contacte
