Fitxa del recurs
Àrea d'Igualtat i Sostenibilitat Social
Igualtat i sostenibilitat social

Gestió per processos en els serveis socials bàsics
Suport tècnic a l'elaboració del manual de processos dels serveis socials bàsics (SSB). La gestió per processos en els SSB pretén satisfer les necessitats de la ciutadania i facilitar el desenvolupament de les funcions de l'equip professional vinculat a l'organització. Se centra en la identificació, anàlisi i desenvolupament dels processos clau de recepció-informació, acollida i intervenció.També en la identificació i descripció dels subprocessos i procediments, com ara: diagnòstic, pla d'intervenció, avaluació i tancament; els vinculats a les prestacions (ex. SAD); l'atenció a diferents perfils de població (ex. Seguiment del PIA) o dels processos de suport.
L'objectiu del recurs és incorporar la gestió per processos en els serveis socials de l'ens local per tal de millorar-ne l'eficàcia i eficiència, amb equitat envers la ciutadania i l'adopció de criteris professionals compartits.
Es concreta en dos subproductes:
1. Suport a la identificació i definició dels processos, procediments i instruments tècnics.
2. Suport al disseny i implementació dels processos, procediments i instruments tècnics.
Destinataris:
Ajuntaments de municipis de més de 20.000 habitants, consells comarcals, mancomunitats
Criteris de valoració: | Puntuació |
---|---|
- Disponibilitat de diagnosi de l'organització de serveis socials actualitzada o procés d'identificació de processos finalitzat [60 punts]. - Necessitat de finalitzar una part o fase del projecte iniciat amb anterioritat [40 punts]. - Disponibilitat de documentació interna vigent i anàloga a una diagnosi o procés de millora organitzativa [20 punts]. |
60 |
Existència de figura de cap/coordinadora/responsable del projecte, disponibilitat de recursos interns (humans i temps) i viabilitat d'implementació del projecte segons documentació aportada: - Si es donen les 3 condicions [40 punts]. - Si es donen 2 condicions [20 punts] - Si es dona 1 condició [10 punts]. - Si no es dona cap condició [0 punts]. |
40 |
Termini màxim de resolució: |
---|
Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què finalitzi el termini de sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Documentació que s'ha d'annexar: | Dades tècniques C1-025, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/205293/219566723/C1-025-19.pdf |
Nombre màxim de sol·licituds: | Cada ens només pot presentar una sol·licitud d'entre els recursos tècnics del Servei d'Acció Social. El recurs "Espais d'intercanvi de plans locals d'acció comunitària inclusiva" no comptabilitza en aquest màxim. |
Altres condicions: | - Es requereix la realització prèvia de la diagnosi d'organització dels serveis socials bàsics o disposar-ne d'una realitzada amb mitjans propis i actualitzada. - Es dona el recurs fins a un màxim de 6 sol·licituds amb millor puntuació. En cas d'empat, s'atorga per ordre d'entrada. |
El 100% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en un termini màxim de 3 mesos des de la finalització del termini de sol·licitud.
En el cas d'incomplir el termini fixat de 3 mesos, la unitat responsable s'ha de posar en contacte amb l'ens local en 3 dies hàbils, o menys, per disculpar-se i donar les explicacions pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2019
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya - Llei 12/2007, d'11 d'octubre, de serveis socials; Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència; Decret 142/2010, d'11 d'octubre, pel qual s'aprova la Cartera de Serveis Socials

Canal: Portal de tramitació (PMT)


Procediment de concessió:
Concurrència competitiva
Unitat prestadora:
Servei Suport als Serveis Socials Bàsics
Tel. 934 022 471
s.accios@diba.cat
Formulari de contacte
