Fitxa del recurs
Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat
Igualtat i sostenibilitat social

Auditories i intervenció als habitatges en situació de pobresa energètica
Servei d'acompanyament a les llars amb dificultats per fer front al pagament dels subministraments bàsics d'energia, amb l'objectiu de millorar-ne l'eficiència energètica i reduir-ne els consums i les despeses. Les llars han d'estar derivades pels serveis socials corresponents. Aquest recurs s'ofereix conjuntament entre el Servei d'Acció Social, l'Oficina Tècnica de Canvi Climàtic i Sostenibilitat i l'Oficina d'Habitatge.
Actuacions principals:
- Auditories energètiques i diagnòstic social a la llar
- Instal·lació d'elements de baix cost d'eficiència energètica
- Suport als tràmits per sol·licitar canvis tarifaris
- Formació de les persones usuàries en hàbits de consum eficients.
El termini de sol·licitud d'aquest recurs comença l'1 de juliol de 2019.
Destinataris:
Ajuntaments, consells comarcals, mancomunitats
Criteris de valoració: | Puntuació |
---|---|
Existència d'estructura o recursos propis de l'ens: - Si disposa d'un tècnic/a municipal a temps total dedicat al projecte [50 punts]. - Si disposa d'un tècnic/a municipal a temps parcial dedicat al projecte [35 punts]. - Si no disposa de tècnic/a municipal dedicat total o parcialment al projecte [0 punts]. |
50 |
Grau de transversalitat. El projecte es desenvoluparà amb la participació de les àrees de Serveis Socials, Habitatge i Medi Ambient de l'ens local: - Si es compleix amb totes 3 àrees [50 punts]. - Si es compleix amb 2 de les àrees [30 punts]. - Si només ho desenvolupa 1 àrea [10 punts]. |
50 |
Requisits de concessió: |
---|
Per accedir al recurs s'estableix la puntuació mínima de 10 |
Termini màxim de resolució: |
---|
Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Documentació que s'ha d'annexar: | Dades tècniques C1-012, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/205293/219566723/C1-012-19.pdf |
Nombre màxim de sol·licituds: | Una per ens. |
Altres condicions: | La sol·licitud implica l'acceptació de les condicions de concertació que podeu trobar a www.diba.cat/web/benestar/auditories. |
El 100% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en un termini màxim de 3 mesos des de la recepció de la sol·licitud.
En el cas d'incomplir el termini fixat de 3 mesos, la unitat responsable s'ha de posar en contacte amb l'ens local en 3 dies hàbils, o menys, per disculpar-se i donar les explicacions pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2019
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya - Llei 12/2007, d'11 d'octubre, de Serveis Socials; Decret 142/2010, d'11 d'octubre, pel qual s'aprova la Cartera de Serveis Socials

Canal: Portal de tramitació (PMT)


Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència
Unitat prestadora:
Servei Suport als Serveis Socials Bàsics
Tel. 934 022 471
s.accios@diba.cat
Formulari de contacte
