Fitxa del recurs
Àrea d'Igualtat i Sostenibilitat Social
Igualtat i sostenibilitat social

Accions de millora contínua als serveis socials bàsics
Suport tècnic i acompanyament a la implementació d'accions de millora continua als serveis socials bàsics. Poden fer referència tant als processos d'atenció i gestió del servei bàsic d'atenció social com al Servei d'Atenció Domiciliària (SAD).
Accions:
1. Sistematització d'un model de diagnòstic social (eina DS-Diba)
2. Millores relacionades amb el Servei d'Atenció Domiciliària (SAD)
3. Suport a la confecció de la cartera de serveis socials bàsics (SSB)
4. Suport en la millora de criteris de registre al sistema d'informació dels serveis socials (Hèstia).
Objectius:
- Implementar millores en l'organització de l'equip de SSB
- Establir una metodologia de treball per a la millora contínua de l'organització
- Reforçar el paper dels caps i de les caps en la presa de decisions
- Aportar coneixement i models d'actuació en els àmbits d'actuació proposats.
Destinataris:
Ajuntaments de municipis de més de 5.000 habitants, mancomunitats
Criteris de valoració: | Puntuació |
---|---|
Avaluació complexitat organització i viabilitat de projectes: . Existència figura cap/coordinador-a/responsable . Existència de treballs/documentació interna planificació/millora . Valoració disponibilitat recursos interns per tirar endavant l'actuació (dedicació temps/RRHH/...) En cas de disposar dels 3 criteris: 50 punts; 2 criteris: 25 punts; 1 criteri: 15 punts. |
50 |
Existència d'antecedents: recursos atorgats en anys anteriors - Si ha realitzat diagnosi organitzativa [25 punts]. - Si ha realitzat algun producte de millora de la gestió i la qualitat del SAD [25 punts]. |
25 |
- De 20.000 habitants o més [25 punts]. - De 5.001 a 19.999 habitants [15 punts]. |
25 |
Termini màxim de resolució: |
---|
Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què finalitzi el termini de sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Documentació que s'ha d'annexar: | Dades tècniques C1-024, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/205293/219566723/C1-024-19.pdf |
Nombre màxim de sol·licituds: | Cada ens només pot presentar una sol·licitud d'entre els recursos tècnics del Servei d'Acció Social. El recurs "Espais d'intercanvi de plans locals d'acció comunitària inclusiva" no comptabilitza en aquest màxim. |
Altres condicions: | - En la sol·licitud cal assenyalar quina de les 4 accions de millora proposades es vol desenvolupar. - L'acció 'suport a la millora de criteris de registre al Sistema d'Informació dels SSB-Hèstia' s'adreça, exclusivament, a les Àrees Bàsiques de Serveis Socials. - L'acceptació de sol·licituds d'ens locals amb població inferior a 20.000 habitants està condicionada per la complexitat de l'organització i la viabilitat de desenvolupar projectes de millora. - Es dona el recurs fins a un màxim de 5 sol·licituds amb millor puntuació. En cas d'empat, s'atorga per ordre d'entrada. |
Garantir que el 75% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre l'ajust del recurs prestat a les seves necessitats siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts, però mai menys de 6.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2019
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya - Llei 12/2007, d'11 d'octubre, de Serveis Socials; Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència; Decret 142/2010, d'11 d'octubre, pel qual s'aprova la Cartera de Serveis Socials 2010-2011 prorrogat per Llei 4/2017, del 28 de març, de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2017

Canal: Portal de tramitació (PMT)


Procediment de concessió:
Concurrència competitiva
Unitat prestadora:
Servei Suport als Serveis Socials Bàsics
Tel. 934 022 471
s.accios@diba.cat
Formulari de contacte
