Fitxa del recurs

Àrea de Bon Govern, Assistència Local i Cohesió Territorial
Administració local

Gestió del padró d'habitants

La Diputació de Barcelona duu a terme la gestió informatitzada del padró d'habitants dels municipis que ho sol·liciten i assumeix la relació i els intercanvis amb l'Institut Nacional d'Estadística.

En el marc d'aquest recurs, es faciliten les eines i la infraestructura necessàries per a gestionar el padró de manera informatitzada. També es realitzen treballs d'assessorament tècnic per a la correcte gestió de tots els processos vinculats amb l'actualització de l'empadronament així com diverses actuacions de formació al personal que gestiona el padró d'habitants en cada municipi, tant per ampliar el coneixement tècnic sobre padró, com per a conèixer amb profunditat la plataforma informàtica.

Si existeix un instrument vigent amb l'ens local que reguli l'assistència, no cal que es torni a presentar la sol·licitud per a aquest recurs.

D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026 i 2027.


Destinataris:
Ajuntaments de municipis de fins a 30.000 habitants

Requisits de concessió:
Signatura de conveni d'encomana de gestió.
Adaptació al calendari de migració de les dades.
La Diputació de Barcelona assumeix els intercanvis amb l'INE.

Condicions de sol·licitud

Altres condicions: L'ens haurà de fer contacte mitjançant l'adreça electrònic padro@diba.cat, sempre abans de fer la petició del recurs.

Condicions d'execució i justificació

Altres condicions d'execució i justificació: La prestació del recurs abastarà el període pluriennal que es concreti en el moment de l'aprovació de l'assistència.

Normativa aplicable:

  • Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.
  • Llei 4/1996, de 10 de gener, que modifica la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local en relació amb el padró municipal i altra normativa sectorial aplicable; Reial decret 1690/1986, de 11 juliol, pel qual s'aprova el Reglament de població i demarcació territorial de les entitats locals.
ODS
Afegeix a la carpeta Descarrega
Convocatòria / línia de suportConvocatòria / línia de suport
Padró municipal d'habitants 2024
Canal: Portal de tramitació (PMT)
Termini sol·licitud Període de vigència i sol·licitud
2024: 28/12/2023 a 31/12/2024
2025: Pendent
2026: Pendent
2027: Pendent
Recurs material Recurs material
Realització de serveis i activitats

Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència

Unitat prestadora:
Gerència de Serveis d'Assistència al Govern Local

Tel. 934 049 400
gs.agovernl@diba.cat
Formulari de contacte
Codi recurs
174760