Fitxa del recurs

Àrea de Feminismes i Igualtat
Feminismes i igualtat

Avaluacions d'eines de planificació de polítiques d'igualtat i per a la diversitat afectiva, sexual i de gènere

Acompanyament tècnic professional per a l'elaboració de l'avaluació dels plans locals i interns d'igualtat de gènere i plans locals LGTBI, adreçat al personal tècnic municipal.

El recurs s'organitza en tres eixos:
- 16 hores d'acompanyament formatiu adreçades a contextualitzar la metodologia de l'avaluació en polítiques públiques d'igualtat.
- 25-30 hores d'acompanyament online per facilitar eines, recursos, idees i estratègies en la redacció del corresponent informe d'avaluació.
- Tallers de dinamització a territori. Per a plans locals i plans LGTBI es realitzaran dos tallers (un amb personal propi de l'ens local i un altre amb el teixit associatiu de l'ens local) i, per a plans interns, un taller (amb personal propi de l'ens local).

Al final del procés, el personal tècnic municipal disposarà de la informació qualitativa i quantitativa per redactar l'informe d'avaluació del pla corresponent al seu ens local.

El recurs suposa entre 80 i 100 hores anuals de dedicació per part del personal tècnic municipal responsable del seguiment de l'actuació.

D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026 i 2027.


Destinataris:
Ajuntaments, consells comarcals, mancomunitats, consorcis locals, entitats municipals descentralitzades

Criteris de valoració: Puntuació
Grau de qualitat tècnica del projecte, en termes de concepció i planificació
1. Antecedents locals en l'àmbit d'igualtat i justificació de l'interès de l'ens local en l'actuació sol·licitada:
- Projecte ben exposat, justificat i planificat: [20 punts]
- Projecte ben exposat, però no és clara la justificació i/o planificació: [10 punts]
- Projecte no ben exposat: [5 punts]

2. Instruments de recollida de dades per al seguiment /avaluació:
- SÍ Disposen: [30 punts]
- NO Disposen o altres: [5 punts]
50
Dotació de recursos per garantir la viabilitat de l'actuació
Subcriteris excloents en funció del tipus de pla sol·licitat:

PLANS LOCALS D'IGUALTAT DE GÈNERE
Personal tècnic igualtat: [50 punts]
Referent igualtat, figura que porta diversos àmbits, entre ells igualtat: [25 punts]
Sense personal de seguiment tècnic: [0 punts]

PLANS INTERNS D'IGUALTAT DE GÈNERE
Personal tècnic/referent RH i personal tècnic/referent igualtat: [50 punts]
Personal tècnic/referent RH: [25 punts]
Sense personal de seguiment tècnic: [0 punts]

PLANS LOCALS LGTBI
Personal tècnic/referent LGTBI i personal tècnic/referent d'igualtat: [50 punts]
Personal tècnic/referent LGTBI o personal tècnic/referent d'igualtat: [25 punts]
Sense personal de seguiment tècnic: [0 punts]
50
Per accedir al recurs s'estableix la puntuació mínima de 50.
Termini màxim de resolució:
Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què finalitzi el termini de sol·licitud.

Condicions de sol·licitud

Documentació que s'ha d'annexar: Dades tècniques C1-170031-24, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/205293/399936240/C1-170031-24.pdf

Cal adjuntar el Pla d'igualtat de gènere de ciutadania, l'intern o LGTBI a avaluar; Si no s'adjunta, es considerarà com un incompliment de requisit i quedarà desestimada la sol·licitud.
Nombre màxim de sol·licituds: Una per ens.

Condicions d'acceptació

Altres condicions: - Es imprescindible aportar, en el moment de la sol·licitud del recurs, el pla a avaluar.
- L'avaluació dels plans es farà d'octubre a juliol.
- La dedicació horària per part de la/les persona/nes a càrrec del seguiment tècnic del recurs es d'entre 80-100h per a tota la seva execució.
- La tasca de seguiment de recurs comporta que el personal tècnic al càrrec ha d'assumir la redacció de l'informe de l'avaluació, sota supervisió i acompanyament professional de personal expert.
- L'ens local es compromet a respectar el cronograma d'execució del recurs.
- Es obligatòria l'assistència dels personal tècnic responsable del seguiment del recurs a les 4 sessions presencials que es desenvoluparan al llarg de l'elaboració de l'informe d'avaluació.
- Les persones assistents a les sessions presencials hauran de disposar d'ordinador portàtil per poder desenvolupar el seu treball.
- Per avaluar Plans locals d'igualtat de gènere i Plans locals LGTBI, es imprescindible una persona de l'ens local referent de cadascun dels àmbits, com a responsable del seguiment tècnic del recurs.
- Per avaluar Plans interns d'igualtat de gènere es imprescindible que la persona responsable del seguiment del recurs, treballi en l'àmbit de RH de l'ens local.
- Per desenvolupar les avaluacions de Plans locals d'igualtat de gènere i Plans locals LGTBI, l'ens local haurà d'organitzar 2 tallers a territori (fent-se càrrec de cercar l'espai, fer la convocatòria, organitzar les persones assistents, etc.).
- Per desenvolupar les avaluacions de Plans interns d'igualtat de gènere, l'ens local haurà d'organitzar 1 taller a territori (fent-se càrrec de cercar l'espai, fer la convocatòria, organitzar les persones assistents, etc.).
- La programació dels tallers a territori haurà de ser de dilluns a divendres.
- Els informes d'avaluacions hauran de tenir la validació política expressa de l'ens local.

Condicions d'execució i justificació

Altres condicions d'execució i justificació: Document final d'avaluació.

Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.

El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en un termini màxim de 90 dies hàbils des de la finalització del termini de sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.

En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.

Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre l'ajust del recurs prestat a les seves necessitats siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.

Normativa aplicable:

  • Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2024.
    Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.
  • Llei 17/2015, de 21 de juliol d'igualtat efectiva entre dones i homes
    Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes
ODS
5. Igualtat de gènere
10. Reducció de les desigualtats
11. Ciutats i comunitats sostenibles

Més informació

Afegeix a la carpeta Descarrega
Convocatòria / línia de suportConvocatòria / línia de suport
Catàleg 2024-2027: Xarxa de Governs Locals 2024
Canal: Portal de tramitació (PMT)
Termini sol·licitud Període de vigència i sol·licitud
2024: 28/12/2023 a 08/02/2024
2025: Pendent
2026: Pendent
2027: Pendent
Recurs material Recurs material
Realització de serveis i activitats

Procediment de concessió:
Concurrència competitiva

Unitat prestadora:
Servei de Polítiques d'Igualtat

Tel. 934 049 095
s.politiquesigualtat@diba.cat
Formulari de contacte
Codi recurs
170031