Fitxa del recurs

Àrea de Cultura
Cultura

Mapes de patrimoni cultural local

Suport a la realització d'inventaris que tenen com a objectiu la recollida exhaustiva de dades georeferenciades del patrimoni cultural i natural d'un municipi i la seva valoració social i cultural posterior.

L'inventari inclou el patrimoni immoble, moble, documental, immaterial i natural. Els Mapes són una eina bàsica de gestió per als municipis així com un mitjà per establir tant polítiques com mesures de protecció, conservació i planificació del patrimoni local.


Destinataris:
Ajuntaments

Requisits de concessió:
Assumir un percentatge del cost del Mapa en funció dels habitants, exceptuant els municipis de fins a 1.000 habitants.
No haver rebut assistència en aquest recurs en convocatòries anteriors.
Termini màxim de resolució:
Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud.

Condicions de sol·licitud

Nombre màxim de sol·licituds: Una per ens.
Altres condicions: Tenen caràcter preferent les sol·licituds pendents de realitzar de convocatòries anteriors del Catàleg, tot mantenint l'ordre d'arribada de les sol·licituds de les convocatòries dels dos anys anteriors que no hagin estat concedides. Quan un ajuntament renuncia dues vegades a realitzar el Mapa, perd el torn de la llista d'espera.

Condicions d'execució i justificació

Obligació de cofinançament: Resten exempts de l'obligació de cofinançar els ens de fins a 1.000 habitants i els ens amb ajuts i assistències d'import igual o inferior a 3.000 euros.

El percentatge de cofinançament de l'actuació s'estableix segons els trams de població següents:
- De 1.001 a 2.000 habitants, l'ajuntament ha de finançar un 10% del cost.
- De 2.001 fins a 5.000 habitants, un 20% del cost.
- De 5.001 fins a 10.000 habitants, un 30% del cost.
- De 10.001 fins a 20.000 habitants, un 40% del cost.
- De 20.001 fins a 35.000 habitants, un 50% del cost.
- Més de 35.000 habitants, un 60% del cost.

Procedència dels fons de l'ens local: Qualsevol no provinent de la Diputació
Altres condicions d'execució i justificació: L'Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona gestiona i supervisa els treballs i la contractació.

Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.

El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en un termini màxim de 90 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.

En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.

Garantir que un mínim del 70% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la utilitat futura del producte lliurat siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.

Normativa aplicable:

  • Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2024.
    Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.
  • Llei 9/1993, de 30 de setembre, de patrimoni cultural de Catalunya.
    Llei 16/1985, de 25 de juny, del patrimoni històric espanyol.
ODS
Afegeix a la carpeta Descarrega
Convocatòria / línia de suportConvocatòria / línia de suport
Catàleg 2024-2027: Xarxa de Governs Locals 2024
Canal: Portal de tramitació (PMT)
Termini sol·licitud Període de vigència i sol·licitud
2024: 28/12/2023 a 08/02/2024
2025: Pendent
2026: Pendent
2027: Pendent
Recurs tècnic Recurs tècnic
Redacció de plans, projectes i informes

Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència

Unitat prestadora:
Oficina de Patrimoni Cultural

Tel. 934 022 566
o.patrimonic@diba.cat
Formulari de contacte
Codi recurs
157008