
Estructures bàsiques dels serveis locals d'ocupació municipals


Ajuntaments

Recurs econòmic
Ajut econòmic


Concurrència competitiva
Criteris de valoració
- Coherència. Valoració dels objectius previstos en relació als resultats a assolir i la metodologia de treball plantejada. Puntuació màxima [24 punts].
- Viabilitat. Valoració de la programació de les activitats previstes, així com de la seva vinculació amb el pressupost previst i els recursos a emprar per portar-les a terme. Puntuació màxima [24 punts].
- Seguiment i avaluació. Valoració dels mecanismes i instruments plantejats per fer el seguiment i l'avaluació de l'actuació. Puntuació màxima [8 punts].
- Centres de cotització segons la darrera dada disponible en el moment de realitzar els càlculs, font INSS, amb una puntuació màxima de [1 punt].
- Treballadors autònoms segons la darrera dada disponible en el moment de realitzar els càlculs, font INSS, amb una puntuació màxima de [1 punt].
- Taxa d'atur registrat estimat segons la darrera dada disponible en el moment de realitzar els càlculs, font HERMES, amb una puntuació màxima de [9 punts].
- Renda familiar disponible per càpita segons la darrera dada disponible en el moment de realitzar els càlculs, font HERMES, amb una puntuació màxima de [5 punts].
Termini màxim de resolució
Condicions de concertació
Documentació que s'ha d'annexar:
Memòria de sol·licitud, descarregueu-la a:
www.diba.cat/documents/205293/399936240/C1-001-24.pdf
Nombre màxim de sol·licituds:
Una per ens.
Altres condicions:
L'ens local ha d'estar adherit al vigent Protocol general de la Xarxa de Serveis Locals d'Ocupació (Xarxa XALOC).
- El municipi ha de tenir un mínim de població potencialment activa (habitants entre 16 i 64 anys) de 8.000 persones (Font: INE, padró vigent en el moment d'aprovació de la convocatòria corresponent).
- Cost total mínim de l'actuació: 20.000 euros.
- Cost total màxim: l'import s'estableix per trams de població potencialment activa, tal i com es detalla a continuació:
- De 8.000 a 15.000: 56.000 euros.
- De 15.001 a 30.000: 80.000 euros.
- De 30.001 a 60.000 :112.000 euros.
- De 60.001 a 100.000: 128.000 euros.
- Més de 100.000: 160.000 euros.
Obligació de cofinançament:
Percentatge de cofinançament per part de l'ens destinatari sobre el cost total de l'actuació: 25%
Resten exempts de l'obligació de cofinançar els municipis de fins a 1.000 habitants i els ens locals amb ajuts i assistències d'import igual o inferior a 3.000 euros.
Procedència dels fons de l'ens local: Qualsevol no provinent de la Diputació
Despeses elegibles:
Capítol 1. A excepció de: No es poden incloure accions de formació, excepte aquelles actuacions individuals i grupals d'orientació professional i de recerca de feina que les estructures tècniques dels SLO desenvolupen habitualment en el marc dels itineraris personalitzats d'orientació i inserció.
Capítol 2. A excepció de: No es poden incloure accions de formació, excepte aquelles actuacions individuals i grupals d'orientació professional i de recerca de feina que les estructures tècniques dels SLO desenvolupen habitualment en el marc dels itineraris personalitzats d'orientació i inserció.
Capítol 4. A excepció de: No es poden incloure accions de formació, excepte aquelles actuacions individuals i grupals d'orientació professional i de recerca de feina que les estructures tècniques dels SLO desenvolupen habitualment en el marc dels itineraris personalitzats d'orientació i inserció.
Despeses directes elegibles:
- Personal tècnic propi dedicat directament a la realització de l'acció (grups A1 o A2). El cost empresarial anual serà d'un màxim de 50.000 euros per tècnic.
- Assistència i serveis tècnics externs: contractes mercantils, convenis, factures, serveis professionals, etc.
- Altres: dietes, desplaçaments, material fungible, promoció i difusió, lloguer o leasing d'equips o espais, etc.
Despeses indirectes: com a màxim el 15% del cost de despeses directes elegibles.
- Direcció i coordinació, personal administratiu o de suport
- Despeses generals (subministraments, neteja, material d'oficina, assegurances, etc.)
- Altres no conseqüència directa de la realització de l'acció.
Documentació per a la justificació:
Dades econòmiques C4-001, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/205293/399936220/C4-001-24.pdf
Dades tècniques C4-153127, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/205293/399936246/C4-153127-24.pdf
Període d'execució i justificació:
Pluriennal, 01/01/2024 a 31/12/2025
Justificació voluntària: primera, fins 15/11/2024; segona, 02/01/2025 a 15/11/2025
Justificació final: 02/01/2026 a 31/03/2026
Altres condicions d'execució i justificació:
- A efectes de justificació de la despesa, el cost total ha de ser d'un import mínim equivalent al quocient de l'import de l'ajut finalment atorgat pel coeficient 0,75. Per a un cost total justificat inferior, s'ha d'informar de l'ajust del projecte i la subvenció es regularitzarà a la baixa reduint-la proporcionalment a l'efecte de mantenir el percentatge de cofinançament previst.
- Més informació: www.diba.cat/web/economieslocals
Compromisos de qualitat
Objectius


- 8. Treball digne i creixement econòmic
- 10. Reducció de les desigualtats
Convocatòria / Línia de suport
Catàleg 2024-2027: Xarxa de Governs Locals 2024
Accedeix a la tramitacióFitxa de recurs
DescarregaLa teva carpeta
La carpeta d'impressió conté tots els recursos seleccionats i permet generar un document pdf per imprimir el llistat personalitzat de recursos.

