Fitxa del recurs
Àrea d'Urbanisme, Habitatge i Regeneració Urbana
Urbanisme i habitatge

Plans i programes de verificació d'activitats comunicades
Es dona suport a la redacció de plans d'inspecció i programes de verificació d'activitats comunicades, en el marc del control ex post que estableix de forma obligatòria la Llei 18/2020, de facilitació de l'activitat econòmica.
Els ajuntaments han de disposar de cens actualitzat i de l'aplicació informàtica GIA.
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026 I 2027.
Destinataris:
Ajuntaments de municipis de fins a 50.000 habitants, entitats municipals descentralitzades
Criteris de valoració: | Puntuació |
---|---|
Gradació en funció de la població, amb preferència pels municipis que tinguin menys habitants. |
60 |
Es prioritzen els municipis amb major nombre d'activitats, atès que la complexitat per a l'ajuntament és major. En el cas de manca de disponibilitat pressupostària per atendre tota la demanda es prioritzaran les sol·licituds dels ajuntaments que no hagin estat beneficiaris d'aquest recurs en exercicis anteriors. |
30 |
Es prioritzen els municipis amb sol.licituds reiterades no ateses en catàlegs anteriors per manca de mitjans. |
10 |
Termini màxim de resolució: |
---|
Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què finalitzi el termini de sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Documentació que s'ha d'annexar: | Dades tècniques C1-147607-24, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/205293/399936240/C1-147607-24.pdf |
Altres condicions: | Per a la redacció de plans i programes de verificació d'activitats comunicades, els ajuntaments han de disposar de cens actualitzat i de l'aplicació informàtica GIA. |
Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en un termini màxim de 90 dies hàbils des de la finalització del termini de sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.
En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.
Garantir que un mínim del 70% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la utilitat futura del producte lliurat siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2024.
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. - Llei 20/2009, del 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats
Llei 11/2009, de 6 de juliol, de regulació administrativa dels espectacles públics i les activitats recreatives
Llei 18/2020, de facilitació de l'activitat econòmica.


Canal: Portal de tramitació (PMT)

2025: Pendent
2026: Pendent
2027: Pendent

Procediment de concessió:
Concurrència competitiva
Unitat prestadora:
Oficina d'Activitats Regulades i Programes en Protecció Civil
Tel. 934 049 312
o.activitats@diba.cat
Formulari de contacte
