Fitxa del recurs
Àrea d'Espais Naturals i Infraestructura Verda
Territori i parcs naturals
![](/sites/catalegdeserveis-cercador/img/xgl.png)
Consolidació de la infraestructura del Pla municipal de prevenció d'incendis forestals (PPI)
Suport econòmic per a obres de consolidació, reparació, implantació, construcció o instal·lació sobre la infraestructura de la xarxa viària i de la de punts d'aigua planificada en el Pla municipal de prevenció d'incendis forestals (PPI) vigent, amb l'objecte de garantir la seva operativitat.
La sol·licitud i posterior execució en cap cas implica canvis en la titularitat dels elements de la infraestructura consolidada.
L'assistència inclou:
- Finançament de l'execució de les obres, implantacions o instal·lacions realitzades sobre la infraestructura del PPI
- Finançament de franges de protecció, no planificades prèviament en projectes redactats per la Diputació de Barcelona, de dipòsits d'abastament d'aigua a nuclis de població i vinculades a la Llei 5/2003, de 22 d'abril.
Pot incloure, a demanda:
- Suport material de direcció facultativa d'obra i, si s'escau, coordinació de seguretat i salut, amb mitjans propis de la Diputació o contractats per aquesta
- Assessorament tècnic per a la validació d'actuacions quan s'hagin executat el 80% i/o el 100% de les mateixes, i de forma prèvia a la justificació.
No inclou:
- Finançament de la direcció facultativa d'obra
- Finançament d'obres de manteniment d'infraestructura
- Tràmits d'obtenció d'autoritzacions o de contractació d'obres.
Destinataris:
Ajuntaments
Requisits de concessió: |
---|
En el moment de la sol·licitud, l'ens ha de disposar d'un PPI redactat per la Diputació de Barcelona, vigent i, aprovat o en tràmit d'aprovació sense esmenes pendents, per part de l'òrgan competent de l'administració autonòmica, en compliment de l'article 40 la Llei 6/88 Forestal de Catalunya. La Diputació de Barcelona comprovarà d'ofici aquest requisit.
S'exceptua del compliment del requisit de PPI vigent, i aprovat o en tràmit d'aprovació, els ens que hagin rebut oficialment el PPI redactat pel centre gestor d'aquest recurs en el període comprès entre el 15 de febrer de l'any anterior a la present convocatòria i el 15 de febrer de la present convocatòria, per trobar-se en període de carència. |
Les actuacions sol·licitades han de formar part del planejament del vigent PPI.
Excepcionalment, i en cas que alguna obra no estigués planificada però es considerés necessària per causes sobrevingudes o per actualitzacions dels criteris de planejament, caldrà justificar-ho per a la seva valoració tècnica. |
Pressupost d'execució igual o superior a 2.000 euros (IVA inclòs) |
Termini màxim de resolució: |
---|
Tres mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Documentació que s'ha d'annexar: | Dades tècniques C1-142711-24, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/205293/399936240/C1-142711-24.pdf Memòria tècnica valorada amb descripció de la situació, fases de les obres, amidaments, mapa de localització, imatges i pressupost d'execució final, amb IVA inclòs. En cas d'obres en basses o dipòsits de titularitat privada, caldrà adjuntar contracte de cessió d'us o equivalent, entre l'ajuntament i la propietat, segons el qual quedi establert i regulat l'ús de l'aigua, i amb una vigència proporcional a la inversió pública (un any per cada 1.000 euros de cost, amb una vigència mínima de 5 anys). S'exceptuen d'aquest requisit les actuacions necessàries per garantir l'aproximació dels mitjans d'extinció a la bassa o dipòsit (franja de protecció i aproximació de mitjans aeris, i vials d'accés o maniobra). |
Nombre màxim de sol·licituds: | Dos sol·licituds/any per ajuntament. |
Altres condicions: | Al formulari de sol·licitud, l'ajuntament: - Es compromet a fer les gestions per a l'obtenció de les autoritzacions oportunes de la propietat i de l'administració competent, per a l'execució de les obres, així com la contractació en temps i forma per poder-les finalitzar dins del termini d'execució establert. - Ha d'informar si les obres són susceptibles de ser executades per fases, i en cas afirmatiu, indicar prioritats. - Ha de facilitar les dades d'un referent municipal per a qualsevol consulta tècnica per part de l'OTPMIFDA respecte a la sol·licitud. - Ha de concretar si requereixi el suport de la direcció facultativa de les obres i, si s'escau, de coordinació de seguretat i salut en la fase d'execució. - Ha d'informar, a efectes de despesa elegible, si l'obra es durà a terme sobre bens exclusivament de titularitat municipal (capítol 6) o sobre bens majoritàriament de titularitat privada (capítol 2). |
Condicions d'execució i justificació
Despeses elegibles: | Capítol 2. A excepció de: Obres en dipòsits/basses d'aigua i equipaments ubicats en terrenys de titularitat municipal. Capítol 6. Per a obres en dipòsits/basses d'aigua i equipaments ubicats en terrenys de titularitat municipal. |
Import mínim d'ajut: | 2.000 € |
Import màxim d'ajut: | 48.000 € |
Documentació per a la justificació: | Dades econòmiques C4-001, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/205293/399936220/C4-001-24.pdf |
Període d'execució i justificació: | Anual, 01/01/2024 a 31/12/2024 Justificació voluntària, fins 15/11/2024; final, 02/01/2025 a 30/04/2025 |
Altres condicions d'execució i justificació: |
Les actuacions han de ser executades per empreses incloses, segons procedeixi, als epígrafs de les agrupacions 50 i/o 91 de l'IAE. Les obres executades han d'ajustar-se a les prescripcions tècniques del PPI. La manca d'aprofitament de més d'un 50% de l'import atorgat per revocació, manca de justificació o validació desfavorable, suposa no poder optar a la propera convocatòria d'aquest recurs. |
Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
Garantir que un mínim del 50% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la quantia de l'import atorgat siguin iguals o superiors a 7 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2024.
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. - Llei 6/1988, de 30 de març, Forestal de Catalunya; Decret 64/1995, de 7 de març, pel qual s'estableixen mesures de prevenció d'incendis forestals; Decret 130/1998, de 12 de maig, pel qual s'estableixen mesures de prevenció d'incendis forestals en les àrees d'influència de carreteres; Decret 378/1986, de 18 de desembre, sobre establiment de plans de prevenció d'incendis en els espais naturals de protecció especial; Llei 9/1995, de 27 de juliol, de regulació de l'accés motoritzat al medi natural de Catalunya, Acord GOV/141/2014, de 21 d'octubre, pel qual s'aprova la revisió del Pla especial d'emergències per incendis forestals de Catalunya (INFOCAT).
Llei 5/2003, de 22 d'abril, de mesures de prevenció dels incendis forestals en les urbanitzacions, els nuclis de població, les edificacions i les instal·lacions situats en terrenys forestals.
![ODS](/sites/catalegdeserveis-cercador/img/ods.png)
![Convocatòria / línia de suport](/sites/catalegdeserveis-cercador/img/ico-Mousse-gr.png)
Canal: Portal de tramitació (PMT)
![Termini sol·licitud](/sites/catalegdeserveis-cercador/img/ico-data-gr.png)
2025: Pendent
2026: Pendent
2027: Pendent
![Recurs econòmic](/sites/catalegdeserveis-cercador/img/ico-E-gr.png)
Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència
Unitat prestadora:
Oficina Tècnica de Prevenció Municipal d'Incendis Forestals i Desenvolupament Agrari
Tel. 934 022 614
ot.prevencioif@diba.cat
Formulari de contacte
![](/sites/catalegdeserveis-cercador/img/Segell-AENOR.png)