Fitxa del recurs

Àrea d'Espais Naturals i Infraestructura Verda
Territori i parcs naturals

Consolidació de la infraestructura del Pla municipal de prevenció d'incendis forestals (PPI)

Suport econòmic per a obres de consolidació, reparació, implantació, construcció o instal·lació sobre la infraestructura de la xarxa viària i de la de punts d'aigua planificada en el Pla municipal de prevenció d'incendis forestals (PPI) vigent, amb l'objecte de garantir la seva operativitat.

La sol·licitud i posterior execució en cap cas implica canvis en la titularitat dels elements de la infraestructura consolidada.

L'assistència inclou:
- Finançament de l'execució de les obres, implantacions o instal·lacions realitzades sobre la infraestructura del PPI
- Finançament de franges de protecció, no planificades prèviament en projectes redactats per la Diputació de Barcelona, de dipòsits d'abastament d'aigua a nuclis de població i vinculades a la Llei 5/2003, de 22 d'abril.

Pot incloure, a demanda:
- Suport material de direcció facultativa d'obra i, si s'escau, coordinació de seguretat i salut, amb mitjans propis de la Diputació o contractats per aquesta
- Assessorament tècnic per a la validació d'actuacions quan s'hagin executat el 80% i/o el 100% de les mateixes, i de forma prèvia a la justificació.

No inclou:
- Finançament de la direcció facultativa d'obra
- Finançament d'obres de manteniment d'infraestructura
- Tràmits d'obtenció d'autoritzacions o de contractació d'obres.


Destinataris:
Ajuntaments

Requisits de concessió:
Disposar del Pla municipal de prevenció d'incendis (PPI) vigent.
En el moment de la sol·licitud, l'ens ha de disposar d'un PPI redactat per la Diputació de Barcelona, vigent i, aprovat o en tràmit d'aprovació sense esmenes pendents, per part de l'òrgan competent de l'administració autonòmica, en compliment de l'article 40 la Llei 6/88 Forestal de Catalunya. La Diputació de Barcelona comprovarà d'ofici aquest requisit.

S'exceptua del compliment del requisit de PPI vigent, i aprovat o en tràmit d'aprovació, els ens que hagin rebut oficialment el PPI redactat pel centre gestor d'aquest recurs en el període comprès entre el 15 de febrer de l'any anterior a la present convocatòria i el 15 de febrer de la present convocatòria, per trobar-se en període de carència.
Executar actuacions sobre sobre la infraestructura planificada al PPI.
Les actuacions sol·licitades han de formar part del planejament del vigent PPI.
Excepcionalment, i en cas que alguna obra no estigués planificada però es considerés necessària per causes sobrevingudes o per actualitzacions dels criteris de planejament, caldrà justificar-ho per a la seva valoració tècnica.
Pressupost d'execució igual o superior a 2.000 euros (IVA inclòs)
Termini màxim de resolució:
Tres mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud.

Condicions de sol·licitud

Documentació que s'ha d'annexar: Dades tècniques C1-142711-24, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/205293/399936240/C1-142711-24.pdf

Memòria tècnica valorada amb descripció de la situació, fases de les obres, amidaments, mapa de localització, imatges i pressupost d'execució final, amb IVA inclòs.

En cas d'obres en basses o dipòsits de titularitat privada, caldrà adjuntar contracte de cessió d'us o equivalent, entre l'ajuntament i la propietat, segons el qual quedi establert i regulat l'ús de l'aigua, i amb una vigència proporcional a la inversió pública (un any per cada 1.000 euros de cost, amb una vigència mínima de 5 anys). S'exceptuen d'aquest requisit les actuacions necessàries per garantir l'aproximació dels mitjans d'extinció a la bassa o dipòsit (franja de protecció i aproximació de mitjans aeris, i vials d'accés o maniobra).
Nombre màxim de sol·licituds: Dos sol·licituds/any per ajuntament.
Altres condicions: Al formulari de sol·licitud, l'ajuntament:
- Es compromet a fer les gestions per a l'obtenció de les autoritzacions oportunes de la propietat i de l'administració competent, per a l'execució de les obres, així com la contractació en temps i forma per poder-les finalitzar dins del termini d'execució establert.
- Ha d'informar si les obres són susceptibles de ser executades per fases, i en cas afirmatiu, indicar prioritats.
- Ha de facilitar les dades d'un referent municipal per a qualsevol consulta tècnica per part de l'OTPMIFDA respecte a la sol·licitud.
- Ha de concretar si requereixi el suport de la direcció facultativa de les obres i, si s'escau, de coordinació de seguretat i salut en la fase d'execució.
- Ha d'informar, a efectes de despesa elegible, si l'obra es durà a terme sobre bens exclusivament de titularitat municipal (capítol 6) o sobre bens majoritàriament de titularitat privada (capítol 2).

Condicions d'execució i justificació

Despeses elegibles: Capítol 2. A excepció de: Obres en dipòsits/basses d'aigua i equipaments ubicats en terrenys de titularitat municipal.

Capítol 6. Per a obres en dipòsits/basses d'aigua i equipaments ubicats en terrenys de titularitat municipal.
Import mínim d'ajut: 2.000 €
Import màxim d'ajut: 48.000 €
Documentació per a la justificació: Dades econòmiques C4-001, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/205293/399936220/C4-001-24.pdf
Període d'execució i justificació: Anual, 01/01/2024 a 31/12/2024
Justificació voluntària, fins 15/11/2024; final, 02/01/2025 a 30/04/2025
Altres condicions d'execució i justificació: Les actuacions han de ser executades per empreses incloses, segons procedeixi, als epígrafs de les agrupacions 50 i/o 91 de l'IAE.
Les obres executades han d'ajustar-se a les prescripcions tècniques del PPI.
La manca d'aprofitament de més d'un 50% de l'import atorgat per revocació, manca de justificació o validació desfavorable, suposa no poder optar a la propera convocatòria d'aquest recurs.

Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.

Garantir que un mínim del 50% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la quantia de l'import atorgat siguin iguals o superiors a 7 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.

Normativa aplicable:

  • Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2024.
    Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.
  • Llei 6/1988, de 30 de març, Forestal de Catalunya; Decret 64/1995, de 7 de març, pel qual s'estableixen mesures de prevenció d'incendis forestals; Decret 130/1998, de 12 de maig, pel qual s'estableixen mesures de prevenció d'incendis forestals en les àrees d'influència de carreteres; Decret 378/1986, de 18 de desembre, sobre establiment de plans de prevenció d'incendis en els espais naturals de protecció especial; Llei 9/1995, de 27 de juliol, de regulació de l'accés motoritzat al medi natural de Catalunya, Acord GOV/141/2014, de 21 d'octubre, pel qual s'aprova la revisió del Pla especial d'emergències per incendis forestals de Catalunya (INFOCAT).
    Llei 5/2003, de 22 d'abril, de mesures de prevenció dels incendis forestals en les urbanitzacions, els nuclis de població, les edificacions i les instal·lacions situats en terrenys forestals.
ODS
Afegeix a la carpeta Descarrega
Convocatòria / línia de suportConvocatòria / línia de suport
Catàleg 2024-2027: Xarxa de Governs Locals 2024
Canal: Portal de tramitació (PMT)
Termini sol·licitud Període de vigència i sol·licitud
2024: 28/12/2023 a 31/10/2024
2025: Pendent
2026: Pendent
2027: Pendent
Recurs econòmic Recurs econòmic
Ajut econòmic

Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència

Unitat prestadora:
Oficina Tècnica de Prevenció Municipal d'Incendis Forestals i Desenvolupament Agrari

Tel. 934 022 614
ot.prevencioif@diba.cat
Formulari de contacte
Codi recurs
142711