Fitxa del recurs

Àrea de Bon Govern, Assistència Local i Cohesió Territorial
Governs digitals

Gestió de la transparència municipal

Suport a a la gestió de la transparència municipal amb l'objectiu d'impulsar governs locals transparents, propers a la ciutadania.

Aquest recurs requerirà d'una pla inicial d'acció segons els interessos de l'ens local i les necessitats detectades per la Diputació de Barcelona, que pot incloure:

1. Diagnosi de la situació actual del portal de transparència
2. Millora de la gestió de la transparència: establiment del procés i calendarització de la publicació dels ítems
3. Identificació de les fonts d'on treure la informació de transparència.
4. Capacitació en l'ús del portal de transparència
5. Establiment d'objectius de millora de la transparència i seguiment passats 6 mesos.

D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026 i 2027.


Destinataris:
Ajuntaments de municipis de fins a 20.000 habitants, consells comarcals

Requisits de concessió:
No haver estat beneficiari d'aquest recurs en el catàleg anterior per a un projecte que persegueixi els mateixos objectius
Disponibilitat de recursos per part de la Diputació de Barcelona
Termini màxim de resolució:
Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud.

Condicions de sol·licitud

Nombre màxim de sol·licituds: Una per ens.

Condicions d'execució i justificació

Altres condicions d'execució i justificació: L'assistència tècnica prestada en aquest recurs prendrà com a referència el portal de transparència ofert pel Consorci AOC i promogut per la Xarxa de Governs Oberts

Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.

El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en un termini màxim de 90 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.

En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.

Garantir que un mínim del 70% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la utilitat futura del producte lliurat siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.

Normativa aplicable:

  • Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2024.
    Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.
  • LLEI 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
    Decret 8/2021, de 9 de febrer, sobre la transparència i el dret d'accés a la informació pública
ODS
Afegeix a la carpeta Descarrega
Convocatòria / línia de suportConvocatòria / línia de suport
Catàleg 2024-2027: Xarxa de Governs Locals 2024
Canal: Portal de tramitació (PMT)
Termini sol·licitud Període de vigència i sol·licitud
2024: 28/12/2023 a 31/12/2024
2025: Pendent
2026: Pendent
2027: Pendent
Recurs tècnic Recurs tècnic
Redacció de plans, projectes i informes

Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència

Unitat prestadora:
Gabinet d'Innovació Digital

Tel. 934 022 803
gb.innovaciod@diba.cat
Formulari de contacte
Codi recurs
142333