Fitxa del recurs
Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública
Comerç i consum
![](/sites/catalegdeserveis-cercador/img/xgl.png)
Serveis públics de consum (OMIC i OCIC)
L'objectiu del recurs és fomentar l'atenció prestada pels ens locals a la ciutadania en matèria de consum, tot donant suport a la creació i al funcionament dels serveis públics de consum dels ens locals de la demarcació de Barcelona amb conveni d'adhesió a la Xarxa Local de Consum.
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026 i 2027.
Destinataris:
Ajuntaments, consells comarcals
Criteris de valoració: | Puntuació |
---|---|
Nombre d'habitants eventuals usuaris del servei - Ens locals amb població fins a 50.000 habitants [5 punts]. - Ens locals amb població entre 50.001 i 100.000 habitants [20 punts]. - Ens locals amb població entre 100.001 i 150.000 habitants [30 punts]. - Ens locals amb població de més de 150.000 habitants [40 punts]. Pel que fa als municipis, entenem com a població eventualment usuària la població total empadronada. Pel que fa als consells comarcals, entenem com a població eventualment usuària, la població total de la comarca, disminuïda en el nombre d'habitants dels municipis sol·licitants que tinguin un Servei Públic de Consum en funcionament. |
40 |
Servei públic de consum existent o de nova creació - Servei públic creat fa més de 3 anys respecte de l'any de la convocatòria [20 punts]. - Servei públic creat en els 3 anys immediatament anteriors al de la convocatòria [35 punts]. |
35 |
- Per col·laboracions escrites al butlletí "L'Aparador", per col·laboració [2 punts]. - Per participar en el Cercle de Comparació OMIC, per cada sessió [2 punts]. - Per participar de manera activa a la comunitat de pràctiques CV_CONSUM, per cada 5 participacions [1 punt]. - Per assistir a accions formatives organitzades per la xarxa, per sessió [1 punt]. - Per participar en jornades organitzades pel SSPC [1 punt}. |
25 |
Per accedir al recurs s'estableix la puntuació mínima de 20. |
Termini màxim de resolució: |
---|
Tres mesos a partir de l'endemà de la data en què finalitzi el termini de sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Nombre màxim de sol·licituds: | Una per ens. |
Altres condicions: | - Els ens locals que sol·licitin el recurs han d'estar adherits a la Xarxa Local de Consum de la Diputació de Barcelona. - En cas d'execució conjunta, cal que amb la sol·licitud s'acrediti la conformitat dels altres ens destinataris. |
Condicions d'execució i justificació
Despeses elegibles: | Capítol 1. Capítol 2. Capítol 4. |
Documentació per a la justificació: | Dades econòmiques C4-001, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/205293/399936220/C4-001-24.pdf Dades tècniques C4-132157, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/205293/399936246/C4-132157-24.pdf |
Període d'execució i justificació: | Anual, 01/01/2024 a 31/12/2024 Justificació voluntària, fins 15/11/2024; final, 02/01/2025 a 30/04/2025 |
Altres condicions d'execució i justificació: |
- Inscripció al directori de serveis públics de consum de Catalunya. - En cas d'execució conjunta, cal que amb la justificació s'hi adjunti document que acrediti la col·laboració interadministrativa. |
Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
Garantir que un mínim del 50% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la quantia de l'import atorgat siguin iguals o superiors a 7 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2024.
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. - Llei 22/2010 de 20 de juliol, del codi de consum de Catalunya; Reial Decret legislatiu 1/2007, de 16 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la llei general per la defensa dels consumidors i usuaris; Decret 198/2016, de 23 de febrer, sobre la inspecció de consum i control de mercat, el procediment de presa de mostres, les mesures cautelars i alstres actuacions inspectores
![ODS](/sites/catalegdeserveis-cercador/img/ods.png)
![Convocatòria / línia de suport](/sites/catalegdeserveis-cercador/img/ico-Mousse-gr.png)
Canal: Portal de tramitació (PMT)
![Termini sol·licitud](/sites/catalegdeserveis-cercador/img/ico-data-gr.png)
2025: Pendent
2026: Pendent
2027: Pendent
![Recurs econòmic](/sites/catalegdeserveis-cercador/img/ico-E-gr.png)
Procediment de concessió:
Concurrència competitiva
Unitat prestadora:
Servei de Suport a les Polítiques de Consum
Tel. 934 022 143
s.suportpolc@diba.cat
Formulari de contacte
![](/sites/catalegdeserveis-cercador/img/Segell-AENOR.png)