Fitxa del recurs
Àrea de Bon Govern, Assistència Local i Cohesió Territorial
Administració local
Mapa digital de la ciutadania activa i diagnosi d'una xarxa ciutadana
La finalitat d'aquest recurs és elaborar una diagnosi de la xarxa ciutadana i fer el mapa de les organitzacions i col·lectius que conformen la ciutadania activa d'un municipi. Les accions que s'inclouen són:
- Elaboració del mapa digital de la ciutadania activa del municipi en un servidor
- Formació en el treball col·laboratiu amb les xarxes ciutadanes, proporcionant eines i bones pràctiques
- Cinc trobades amb els equips tècnics d'altres municipis (presencial o en línia)
- Espai de gestió del recurs a la Comunitat 311.
Es tracta d'un recurs de prestació continuada que es renovarà cada dos anys.
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026 i 2027.
Destinataris:
Ajuntaments de municipis de més de 10.000 habitants
Requisits de concessió: |
---|
Disposar d'una diagnosi finalitzada sobre el teixit ciutadà (la data d'elaboració no ha de superar els 3 anys d'antiguitat) o bé en elaboració en el moment de presentar la sol·licitud. |
Disposar d'un pla o projecte per a l'enfortiment i l'apoderament de la ciutadania en previsió o en funcionament (projecte de la xarxa amb la que es vol treballar, foment del teixit associatiu, etc.). |
L'ens ha de disposar d'una persona tècnica referent en participació que es faci responsable de la implementació del recurs i pugui assistir a totes les trobades. |
Termini màxim de resolució: |
---|
Tres mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Documentació que s'ha d'annexar: | Dades tècniques C1-131163-24, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/205293/399936240/C1-131163-24.pdf Document de la diagnosi sobre el teixit ciutadà. |
Nombre màxim de sol·licituds: | Una per ens. |
Condicions d'execució i justificació
Altres condicions d'execució i justificació: | La prestació del recurs abastarà el període pluriennal que es concreti en el moment de l'aprovació de l'assistència. |
Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en un termini màxim de 55 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, però mai en més de 3 mesos.
En cas d'incompliment del termini de 3 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.
Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre l'ajust del recurs prestat a les seves necessitats siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2024.
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. - Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern; Llei 17/2015, de 21 de juliol d'igualtat efectiva entre dones i homes; Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern; Llei 10/2014, del 26 de setembre, de consultes populars no referendàries i d'altres formes de participació ciutadana; Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes; Llei 17/2015, del 21 de juliol, d'igualtat efectiva de dones i homes.
Canal: Portal de tramitació (PMT)
2025: Pendent
2026: Pendent
2027: Pendent
Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència
Unitat prestadora:
Oficina Tècnica de Participació per als Governs Locals
Tel. 934 022 222
ot.participaciogl@diba.cat
Formulari de contacte