Fitxa del recurs

Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat
Sostenibilitat social

Accions de millora contínua als serveis socials bàsics

Implementació d'accions de millora contínua als serveis socials bàsics. Els objectius del recurs són:
- Aportar coneixement i models d'actuació en els àmbits d'actuació proposats.
- Establir una metodologia de treball per a la millora contínua de l'organització.
- Millorar l'eficàcia i l'eficiència en la prestació del servei amb equitat per a la ciutadania.

El recurs es desenvoluparà en 4 sessions de treball amb el suport tècnic i acompanyament d'un equip tècnic especialitzat en la gestió dels serveis socials locals. Les actuacions previstes es centraran en l'anàlisi i millora d'un àmbit concret dels serveis socials i bàsics com poden ser:
- El disseny i confecció de la cartera de serveis
- Recepció i l'atenció a la ciutadania
- Acollida, diagnosi i primera atenció
- Pla de treball, intervenció i seguiment de casos
- Tancament i l'avaluació de la intervenció social

D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026 i 2027.


Destinataris:
Ajuntaments de municipis de més de 5.000 habitants, consells comarcals, consorcis locals, mancomunitats

Criteris de valoració: Puntuació
Grau de viabilitat de l'actuació
- Existència d'una figura que assumeixi la coordinació/ direcció de l'acció de millora.
- Existència d'un/a professional amb dedicació per a l'elaboració del projecte.
- Existència d'una/a professional amb dedicació per al seguiment del projecte.

En cas de disposar dels 3 criteris: [50 punts].
En cas de disposar de 2 criteris: [20 punts].
En cas de disposar d'1 criteri: [10 punts].
Cap criteri:[0 punts].
50
Nombre d'habitants de l'ens amb preferència als de major població
- De 15.001 habitants o més: [20 punts].
- De 10.001 a 15.000 habitants: [15 punts].
- De 5.000 a 10.000 habitants: [10 punts].
20
Existència d'antecedents
- Ens locals que hagin realitzat en el darrer any un pla/estudi/ reglament/ ordenança relacionat amb les accions de millora sol·licitades: [20 punts].
- Ens locals que hagin realitzat en els 4 anys anteriors un pla/ estudi/ reglament/ ordenança relacionat amb les accions de millora sol·licitades: [15 punts].
- No han realitzat en els 4 anys anteriors un pla/ estudi/ reglament/ ordenança relacionat amb les accions de millora sol·licitades: [0 punts].
20
Nombre de sol·licituds tècniques
- Demanda considerada com a prioritat 1 o l'ens local ha realitzat una sola sol·licitud de recurs tècnic del Servei de Suport als Serveis Socials Bàsics: [10 punts].
- Demanda considerada com a prioritat 2: [0 punts].
10
Termini màxim de resolució:
Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què finalitzi el termini de sol·licitud.

Condicions de sol·licitud

Documentació que s'ha d'annexar: Dades tècniques C1-130221-24, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/205293/399936240/C1-130221-24.pdf
Nombre màxim de sol·licituds: Dues entre els recursos tècnics del Servei de Suport als Serveis Socials Bàsics excloent: Eina de valoració del risc social per als serveis socials bàsics DS-DIBA, Eines de gestió del copagament dels SSAD: TASSAD.

Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.

El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en un termini màxim de 90 dies hàbils des de la finalització del termini de sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.

En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.

Garantir que un mínim del 70% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la utilitat futura del producte lliurat siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.

Normativa aplicable:

  • Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2024.
    Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.
  • Llei 12/2007, d'11 d'octubre, de Serveis Socials; Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència; Decret 142/2010, d'11 d'octubre, pel qual s'aprova la Cartera de Serveis Socials 2010-2011 prorrogat per Llei 4/2017, del 28 de març, de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2017
ODS
Afegeix a la carpeta Descarrega
Convocatòria / línia de suportConvocatòria / línia de suport
Catàleg 2024-2027: Xarxa de Governs Locals 2024
Canal: Portal de tramitació (PMT)
Termini sol·licitud Període de vigència i sol·licitud
2024: 28/12/2023 a 08/02/2024
2025: Pendent
2026: Pendent
2027: Pendent
Recurs tècnic Recurs tècnic
Redacció de plans, projectes i informes

Procediment de concessió:
Concurrència competitiva

Unitat prestadora:
Servei de Suport als Serveis Socials Bàsics

Tel. 934 022 471
s.suportssb@diba.cat
Formulari de contacte
Codi recurs
130221