Fitxa del recurs

Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat
Sostenibilitat social

Finançament als ens locals acollidors de persones refugiades per la guerra a Ucraïna

Ajut econòmic dirigit a finançar les despeses derivades d'estratègies i accions extraordinàries i específiques d'acollida i atenció que els ens locals realitzen per atendre les necessitats de les persones afectades per la guerra d'Ucraïna. És raó de ser d'aquest ajut cobrir les accions destinades a facilitar l'acollida, assegurar la igualtat de tracte i no-discriminació i les necessitats bàsiques de les persones afectades pel conflicte.

Els ajuts s'atorgaran en règim de concessió directa amb concurrència, les sol·licituds s'atendran per ordre d'entrada i fins a esgotar els recursos disponibles, amb els següents imports màxims per tram de població:
- Fins a 10.000 habitants, fins a un màxim de 20.000 euros.
- De 10.001 a 20.000 habitants, fins a un màxim de 40.000 euros.
- De 20.001 a 50.000 habitants, fins a un màxim de 60.000 euros.
- De 50.001 a 100.000 habitants, fins a un màxim de 75.000 euros.
- De 100.001 a 300.000 habitants, fins a un màxim de 100.000 euros.

D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible per a l'anualitat 2023.


Destinataris:
Ajuntaments, consells comarcals, mancomunitats, consorcis locals

Requisits de concessió:
Tractar-se de despeses extraordinàries derivades de l'arribada de persones refugiades amb motiu de la guerra d'Ucraïna
Termini màxim de resolució:
Tres mesos a partir de l'endemà de la data en què finalitzi el termini de sol·licitud.

Condicions de sol·licitud

Documentació que s'ha d'annexar: Dades tècniques C1-113, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/205293/379305522/C1-113-23.pdf
Nombre màxim de sol·licituds: Un màxim de dues sol·licituds per ens local.
Altres condicions: - La població dels ens supramunicipals es calcularà considerant els municipis de menys de 20.000 habitants.
- El topall de tram s'aplica a l'import total sol·licitat per l'ens local, independentment del nombre de sol·licituds i sempre condicionat a la disponibilitat de crèdit del recurs.

Condicions d'execució i justificació

Despeses elegibles: Capítol 1.
Capítol 2.
Capítol 4.

Despeses objecte de finançament:
- Actuacions relacionades amb l'acollida al municipi de les persones refugiades: avaluació, diagnosi i pla de treball; disseny de circuits i protocols d'atenció; desenvolupament d'actuacions d'acollida especialitzada.
- Reforç de professionals per atendre les necessitats de la població refugiada des dels equips d'acollida, ciutadania o serveis socials.
- Cobertura de les necessitats bàsiques de les persones acollides (lloguers d'habitatge, alimentació, subministrament, roba i materials d'higiene, farmàcia, òptica, odontològiques així com altres necessitats bàsiques).
- Despeses derivades dels diferents recursos d'habitatge que s'ofereixin a les persones refugiades.
- Despeses derivades del servei de traducció i intèrpret, reforç dels serveis de suport jurídic i d'assessorament legal en estrangeria, impuls d'accions de sensibilització i per a la igualtat de tracte i no- discriminacions, entre d'altres anàlegs.
- Reforç de professionals per oferir suport psicològic i acompanyament emocional.
- Formació d'adults per a l'aprenentatge de la llengua, el coneixement de l'entorn, etc.
- Suport a l'escolarització d'infants i joves (tals com beques menjador o material escolar), i activitats de lleure i transport. S'inclouen despeses associades a l'escolarització en escoles bressol.
- Elaboració de materials de suport a l'acollida (tríptics informatius en ucraïnès...).
- Transferència de recursos a les entitats que estan col·laborant en l'acollida de les persones refugiades als municipis.
- Transferència de recursos a particulars que col·laboren en l'acollida de persones refugiades als municipis.

No s'acceptaran despeses d'inversió ni de material inventariable.

Tampoc transferències a entitats l'actuació de les quals es faci a territori en conflicte.
Documentació per a la justificació: Dades econòmiques C4-001, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/205293/360028585/C4-001-23.pdf

Dades tècniques C4-064, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/205293/380439764/C4-064-23.pdf
Període d'execució i justificació: Anual: 01/01/2023 a 31/12/2023
Justificació voluntària, fins 15/11/2023; final, 02/01/2024 a 31/03/2024

Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.

Garantir que un mínim del 50% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la quantia de l'import atorgat siguin iguals o superiors a 7 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.

Normativa aplicable:

  • Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2023.
  • Llei 19/2020, del 30 de desembre, d'igualtat de tracte i no-discriminació Objectius de desenvolupament sostenible; Llei 10/2010, del 10 de maig, d'acollida de les persones immigrades i de les retornades a Catalunya i el Decret 150/2014, de 18 de novembre, dels serveis d'acollida de les persones immigrades i de les retornades a Catalunya; Llei 12/2007, d'11 d'octubre, de Serveis Socials.
ODS
10. Reducció de les desigualtats
11. Ciutats i comunitats sostenibles

Més informació

Afegeix a la carpeta Descarrega
Convocatòria / línia de suportConvocatòria / línia de suport
Catàleg 2021-2023: Xarxa de Governs Locals 2023
Canal: Portal de tramitació (PMT)
Termini sol·licitud Període de vigència i sol·licitud
2023: 04/04/2023 a 31/10/2023
Recurs econòmic Recurs econòmic
Ajut econòmic

Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència

Unitat prestadora:
Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat

Tel. 697 112 831
assc.seccio@diba.cat
Formulari de contacte
Codi recurs
111322