Fitxa del recurs
Àrea de Presidència
Administració local
Ajut per a la prestació de les funcions públiques de secretaria-intervenció
L'objectiu del recurs és atorgar ajuts econòmics per a garantir la prestació efectiva de les funcions públiques necessàries de secretaria i intervenció en aquells municipis amb escassa capacitat econòmica i de gestió.
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2022, 2023.
Destinataris:
Ajuntaments de municipis de fins a 2.500 habitants, entitats municipals descentralitzades
Requisits de concessió: |
---|
Població igual o inferior a 1.500 habitants |
Pressupost igual o inferior a 600.000 euros |
Condicions de sol·licitud
Nombre màxim de sol·licituds: | Dues (una per semestre). |
Altres condicions: | - Els ajuntaments poden efectuar dues sol·licituds al llarg de l'any, una per cada semestre (3.000 euros). - Els requisits per accedir al recurs són: població inferior a 1.500 habitants i/o pressupost de l'ens inferior a 600.000 euros. No són excloents i es pot optar a l'ajut econòmic amb el compliment de només un d'ells. |
Condicions d'execució i justificació
Despeses elegibles: | Capítol 1. Capítol 4. Les despeses elegibles poden ser de Capítol 1 o de Capítol 4 en cas que es faci transferència al Consell Comarcal. |
Import màxim d'ajut: | 6.000 € |
Documentació per a la justificació: | Dades econòmiques C4-001, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/205293/359988748/C4-001-22.pdf |
Període d'execució i justificació: | Anual: 01/01/2022 a 31/12/2022 Justificació voluntària, fins 15/11/2022; final, 02/01/2023 a 31/03/2023 |
Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
Garantir que un mínim del 50% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la quantia de l'import atorgat siguin iguals o superiors a 7 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2022
Canal: Portal de tramitació (PMT)
2023: Pendent
Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència
Unitat prestadora:
Direcció dels Serveis de la Secretaria, Adjunta a la Secretaria General
Tel. 934 022 248
ds.secretaria@diba.cat
Formulari de contacte