Fitxa del recurs

Àrea de Serveis Generals i Transició Digital
Governs digitals

Dispositius i programari per a la millora de l'equipament digital dels governs locals

Suport econòmic per finançar la dotació de dispositius, equips informàtics i programari adquirits per a millorar la gestió i la seguretat de la infraestructura TIC dels governs locals (per exemple, estacions de treball, servidors, tallafocs, electrònica de xarxa, programari, etc.).

L'objectiu del recurs és triple:
- Contribuir a millorar la dotació d'equips TIC
- Facilitar la tramitació dels ajuts
- Assolir la màxima cobertura territorial possible

El fons es distribueix en base als trams de població de referència establerts en el règim de la convocatòria. La font de les dades poblacionals és la de l'Institut Nacional d'Estadística (dades referides a 1 de gener de 2021, d'acord amb l'establert en el Reial Decret 1064/2021, de 20 de novembre).

La distribució es realitza en les fases següents:

a) Import fix segons tram de població. Es distribueix 743.300,00 euros a través de l'assignació d'un import fix per a cada ens que varia en funció de la població:
- 1.800 euros fins a 1.000 habitants
- 2.000 euros de 1.001 a 2.500 habitants
- 2.500 euros de 2.501 a 5.000 habitants
- 4.000 euros de 5.001 a 10.000 habitants
- 5.000 euros de 10.001 a 20.000 habitants

b) Import proporcional. Es distribueixen 256.700,00 euros que s'assignen de manera proporcional a la població de referència del conjunt dels ens destinataris (1.174.821 habitants). La dotació de les Entitats Municipals Descentralitzades serà la que, atenent aquesta fórmula, correspondrà al seu tram de població.

Per a aquest recurs no cal presentar sol·licitud.


Destinataris:
Ajuntaments de municipis de fins a 20.000 habitants, entitats municipals descentralitzades

Condicions d'acceptació

Documentació per a l'acceptació: Formulari C3-002-22, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/205293/359988748/C3-002-22.pdf

Condicions d'execució i justificació

Despeses elegibles: Capítol 6.

S'haurà de justificar amb les despeses dels objectes adquirits directament relacionats amb l'objecte del recurs, identificant amb concreció l'objecte de la factura dins el camp "Descripció de la factura" o bé, pel model de Justificació de despeses simplificada pels Ajuts iguals o inferiors a 2.000 euros, dins el camp "Explicació de l'actuació realitzada".

En cas que s'adquireixin múltiples elements dins un mateix concepte, és necessari indicar la seva quantitat dins els camps de descripció esmentats prèviament.
Documentació per a la justificació: Dades econòmiques C4-001, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/205293/359988748/C4-001-22.pdf
Període d'execució i justificació: Anual: 01/01/2022 a 31/12/2022
Justificació voluntària, fins 15/11/2022; final, 02/01/2023 a 30/04/2023

Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.

Verificar o requerir l'esmena del 80% de les justificacions presentades electrònicament en un termini màxim de 15 dies naturals des de l'entrada de la documentació a la Diputació, però mai en més de 20.

En cas d'incompliment del termini de 20 dies naturals, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.

Normativa aplicable:

  • Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2022
ODS
Afegeix a la carpeta Descarrega
Convocatòria / línia de suportConvocatòria / línia de suport
Catàleg 2021-2023: Xarxa de Governs Locals 2022
Canal: Portal de tramitació (PMT)
Recurs econòmic Recurs econòmic
Fons de prestació

Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència

Unitat prestadora:
Direcció de Serveis de Tecnologies i Sistemes Corporatius

Tel. 934 723 510
ds.tsc@diba.cat
Formulari de contacte
Codi recurs
110038