Fitxa del recurs
Àrea de Cultura
Cultura
Conservació preventiva, restauració i tractament arxivístic dels fons documentals dels arxius municipals
Aquest recurs dona suport a les necessitats dels arxius municipals dels ens locals mitjançat dues línies de suport: accions de conservació preventiva i restauració de documents i accions de tractament arxivístic. L'objectiu dels recurs és facilitar al màxim la tramitació dels ajuts i assolir la màxima cobertura territorial possible dintre de l'estratègia de col·laboració i de suport als arxius municipals.
Els arxius han de ser de titularitat pública formar part de la Central de Serveis Tècnics de la Xarxa d'Arxius Municipals, amb conveni vigent i oberts al públic.
El fons es distribueix entre tots els beneficiaris dividint l'import total del recurs pel nombre d'ens.
Aquest recurs no requereix de sol·licitud.
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a l'anualitat 2022.
Destinataris:
Ajuntaments, entitats municipals descentralitzades
Condicions d'acceptació
Documentació per a l'acceptació: | Formulari C3-002-22, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/205293/359988748/C3-002-22.pdf |
Condicions d'execució i justificació
Despeses elegibles: | Capítol 1. Capítol 2. Capítol 4. Es pot justificar per capítol 1 fins el 30% de l'import de l'ajut, com a màxim. |
Documentació per a la justificació: | Dades econòmiques C4-001, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/205293/359988748/C4-001-22.pdf Memòria de realització, descarregueu-la a: www.diba.cat/documents/205293/359989386/C4-006-22.pdf |
Període d'execució i justificació: | Anual: 01/01/2022 a 31/12/2022 Justificació voluntària, fins 15/11/2022; final, 02/01/2023 a 30/04/2023 |
Altres condicions d'execució i justificació: |
Només es consideren despeses elegibles les relacionades directament amb la conservació preventiva, restauració i tractament arxivístic dels fons documentals dels arxius municipals. No seran despeses elegibles les relatives al manteniment i funcionament ordinari de l'arxiu. |
Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
Verificar o requerir l'esmena del 80% de les justificacions presentades electrònicament en un termini màxim de 15 dies naturals des de l'entrada de la documentació a la Diputació, però mai en més de 20.
En cas d'incompliment del termini de 20 dies naturals, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2022
- Articles 31.4 i 32 de la Llei 10/2001, de 13 de juliol, d'arxius i gestió de documents.
Canal: Portal de tramitació (PMT)
Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència
Unitat prestadora:
Oficina de Patrimoni Cultural
Tel. 934 022 566
o.patrimonic@diba.cat
Formulari de contacte