Fitxa del recurs

Àrea de Cultura
Cultura

Conservació preventiva, restauració i tractament arxivístic dels fons documentals dels arxius municipals

Aquest recurs dona suport a les necessitats dels arxius municipals dels ens locals mitjançat dues línies de suport: accions de conservació preventiva i restauració de documents i accions de tractament arxivístic. L'objectiu dels recurs és facilitar al màxim la tramitació dels ajuts i assolir la màxima cobertura territorial possible dintre de l'estratègia de col·laboració i de suport als arxius municipals.

Els arxius han de ser de titularitat pública formar part de la Central de Serveis Tècnics de la Xarxa d'Arxius Municipals, amb conveni vigent i oberts al públic.

El fons es distribueix entre tots els beneficiaris dividint l'import total del recurs pel nombre d'ens.

Aquest recurs no requereix de sol·licitud.

D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a l'anualitat 2022.


Destinataris:
Ajuntaments, entitats municipals descentralitzades

Condicions d'acceptació

Documentació per a l'acceptació: Formulari C3-002-22, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/205293/359988748/C3-002-22.pdf

Condicions d'execució i justificació

Despeses elegibles: Capítol 1.
Capítol 2.
Capítol 4.
Es pot justificar per capítol 1 fins el 30% de l'import de l'ajut, com a màxim.
Documentació per a la justificació: Dades econòmiques C4-001, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/205293/359988748/C4-001-22.pdf

Memòria de realització, descarregueu-la a:
www.diba.cat/documents/205293/359989386/C4-006-22.pdf
Període d'execució i justificació: Anual: 01/01/2022 a 31/12/2022
Justificació voluntària, fins 15/11/2022; final, 02/01/2023 a 30/04/2023
Altres condicions d'execució i justificació: Només es consideren despeses elegibles les relacionades directament amb la conservació preventiva, restauració i tractament arxivístic dels fons documentals dels arxius municipals.
No seran despeses elegibles les relatives al manteniment i funcionament ordinari de l'arxiu.

Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.

Verificar o requerir l'esmena del 80% de les justificacions presentades electrònicament en un termini màxim de 15 dies naturals des de l'entrada de la documentació a la Diputació, però mai en més de 20.

En cas d'incompliment del termini de 20 dies naturals, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.

Normativa aplicable:

  • Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2022
  • Articles 31.4 i 32 de la Llei 10/2001, de 13 de juliol, d'arxius i gestió de documents.
ODS
11. Ciutats i comunitats sostenibles
16. Pau, justícia i institucions sòlides

Més informació

Afegeix a la carpeta Descarrega
Convocatòria / línia de suportConvocatòria / línia de suport
Catàleg 2021-2023: Xarxa de Governs Locals 2022
Canal: Portal de tramitació (PMT)
Recurs econòmic Recurs econòmic
Fons de prestació

Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència

Unitat prestadora:
Oficina de Patrimoni Cultural

Tel. 934 022 566
o.patrimonic@diba.cat
Formulari de contacte
Codi recurs
110003