Fitxa del recurs
Àrea de Comerç, Consum i Salut Pública
Salut pública
Seguretat alimentària
L'objectiu del recurs és fomentar i protegir la salut de les persones amb relació als riscos derivats del consum d'aliments.
Es dona suport a accions de vigilància i control sanitari dels establiments alimentaris de comerç minorista i restauració, producció d'àmbit local, transport d'aliments dins del terme municipal, implantació i verificació de sistemes d'autocontrol, foment de les pràctiques de manipulació i altres actuacions destinades a gestionar el risc derivat del consum d'aliments.
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2022, 2023.
Destinataris:
Ajuntaments
Condicions de sol·licitud
Documentació que s'ha d'annexar: | Dades tècniques C1-068, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/205293/359989361/C1-068-22.pdf |
Nombre màxim de sol·licituds: | Una per ens. |
Condicions d'execució i justificació
Obligació de cofinançament: | Percentatge de cofinançament per part de l'ens destinatari sobre el cost total de l'actuació: Per a municipis de 1.001 a 10.000 habitants: 25%. Per a municipis de més de 10.000 habitants: 50%. Resten exempts de l'obligació de cofinançar els ens de fins a 1.000 habitants i els ens amb ajuts i assistències d'import inferior o igual a 2.000 euros. Procedència dels fons de l'ens local: Qualsevol |
Despeses elegibles: | Despesa corrent dels capítols pressupostaris: Capítol 1. Capítol 2. Capítol 4. |
Documentació per a la justificació: | Dades econòmiques C4-001, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/205293/359988748/C4-001-22.pdf Dades tècniques C4-018, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/205293/359989386/C4-018-22.pdf |
Període d'execució i justificació: | Anual, 01/01/2022 a 31/12/2022 Justificació voluntària, fins 15/11/2022; final, 02/01/2023 a 31/03/2023 |
Altres condicions d'execució i justificació: |
- L'import mínim de l'ajut serà de 2.000 euros o la quantitat sol·licitada per l'ens local, si és inferior. - Encara que la justificació de despeses sigui correcta, si les activitats de control (classificació i inspecció) que l'ens local manifesta que ha realitzat en el formulari associat a la justificació tenen un grau de desviació respecte al que va manifestar que faria en el formulari associat a la sol·licitud, s'aplicarà un factor de correcció a la baixa de la quantitat a percebre d'acord amb el barem següent: Del 75% al 100% de l'activitat, 100% de l'ajut; del 50% al 75% de l'activitat, 80% de l'ajut; del 25% al 50% de l'activitat, 60% de l'ajut; menys del 25% de l'activitat, 40% de l'ajut. - Si s'elabora material de difusió en qualsevol format caldrà que, abans d'incorporar el logotip de la Diputació de Barcelona, es trameti el material al Servei de Salut Pública per a la seva validació. |
Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
Garantir que un mínim del 50% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la quantia de l'import atorgat siguin iguals o superiors a 7 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2022
- Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya
Llei 18/2009, de 22 d'octubre, de salut pública de Catalunya; Llei 15/1990, de 9 de juliol d'ordenació sanitària de Catalunya
Canal: Portal de tramitació (PMT)
2023: Pendent
Procediment de concessió:
Concurrència competitiva
Unitat prestadora:
Servei de Salut Pública
Tel. 934 022 468
s.salutp@diba.cat
Formulari de contacte