Fitxa del recurs

Àrea de Cultura
Cultura

Gestió material de la borsa supramunicipal de personal temporal en la categoria de Tècnic/a Auxiliar de Biblioteca

La Diputació de Barcelona ha posat en marxa a l'any 2024 el procés de selecció per a constituir una Borsa supramunicipal de personal temporal en la categoria de TÈCNIC/A AUXILIAR DE BIBLIOTECA destinada als Ajuntaments de la demarcació de Barcelona.

Finalitzat el procés i publicada la llista dels aspirants, es posa en marxa la gestió d'aquesta borsa, els ajuntaments que reuneixen els requisits per accedir a aquest recurs, poden demanar a la Gerència dels Serveis de Biblioteques de la Diputació de Barcelona que contacti amb les persones seleccionades per cobrir necessitats temporals en aquesta categoria; el contacte es farà per rigorós ordre de la puntuació obtinguda i considerant les zones territorials de preferència que els seleccionats van triar. La contractació de la persona seleccionada anirà a càrrec de l'ajuntament.

Aquest recurs té per objecte facilitar i agilitar als ajuntaments la contractació temporal de personal per tal de cobrir les necessitats derivades per les incidències el seu personal, amb la finalitat que els equipaments bibliotecaris disposin de la dotació de personal necessària segons els Estàndards de Biblioteca Pública de Catalunya, i garantir l'accés i la participació cultural de la ciutadania, un objectiu estratègic de l'Àrea de Cultura recollit al Pla d'Actuació de Mandat 2024-2027.

Per més informació del procés de constitució de la borsa i la seva gestió podeu consultar:
www.diba.cat/web/assistenciagovernlocal/tab
www.diba.cat/web/biblioteques/borsa-supramunicipal-tab

D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2025, 2026, 2027.


Destinataris:
Ajuntaments

Requisits de concessió:
Disposar de l'acceptació per part de la Diputació de Barcelona de la delegació de la competència, per part de l'ajuntament, de selecció de personal per a la constitució d'aquesta borsa supramunicipal (període acceptació delegacions finalitzat)
Termini màxim de resolució:
Tres mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud.

Condicions de sol·licitud

Documentació que s'ha d'annexar: Dades tècniques C1-331476-25, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c1-331476-25
És imprescindible que constin totes les dades demanades.
Altres condicions: Les consultes es poden adreçar a: gsb.rh.borsa.aj@diba.cat

Condicions d'execució i justificació

Documentació per a la justificació: Formulari d'avaluació, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c4-331476-25_avaluacio

Finalitzada la contractació, l'ajuntament ha de trametre el formulari d'avaluació de l'empleat/da.
Altres condicions d'execució i justificació: Formulari d'incidències, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c4-331476-25_incidencia

Cal trametre el formulari d'incidències en els supòsits establerts:
- El treballador no ha presentat la documentació requerida
- Renúncia expressa al nomenament o contracte
- La NO incorporació al treball el 1r. dia sense causa justificada
- No superar el període de prova
- Acomiadament disciplinari o suspensió ferma de funcions o per separació del servei.

Garantir que el 0% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin inferiors a 5 sobre 10 punts.

En cas d'incompliment es realitzarà l'anàlisi d'aquest, havent contactat amb els ens locals per PMT en 5 dies hàbils sempre que ho hagin autoritzat.

El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en el termini de 55 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, però mai en més de 3 mesos.

En cas d'incompliment del termini de 3 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.

Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre l'ajust del recurs prestat a les seves necessitats siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i, si escau, proposar les millores concretes pertinents.

Normativa aplicable:

  • Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2025.
    Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.
  • Llei 4/1993, de 18 de març, del sistema bibliotecari de Catalunya;
ODS
4. Educació de qualitat
5. Igualtat de gènere
16. Pau, justícia i institucions sòlides

Més informació

2. Estructurar i articular una xarxa de ciutats i pobles vertebradora del territori
6. Reduir les desigualtats i promoure la cohesió entre persones i territoris
Afegeix a la carpeta Descarrega
Convocatòria / línia de suportConvocatòria / línia de suport
Catàleg 2024-2027: Xarxa de Governs Locals 2025
Canal: Portal de tramitació (PMT)
Termini sol·licitud Període de vigència i sol·licitud
2025: 03/12/2024 a 31/12/2025
2026: Pendent
2027: Pendent
Recurs material Recurs material
Realització de serveis i activitats

Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència

Unitat prestadora:
Gerència de Serveis de Biblioteques

Tel. 934 022 241
gs.biblioteques@diba.cat
Formulari de contacte
Codi recurs
331476