Fitxa del recurs
Àrea de Bon Govern, Assistència Local i Cohesió Territorial
Administració local
Plataforma Participa311
Plataforma web per a la creació i gestió de processos i espais de participació ciutadana.
S'ofereix:
- Instal·lació de la plataforma
- Allotjament en servidor
- Manteniment de la plataforma
- Formació d'acollida
- Suport tècnic per a la resolució d'incidències
- Assessorament personalitzat als ens locals que declarin una necessitat manifesta de manca de recursos per dissenyar, configurar i implementar una acció participativa en la Plataforma Participa311
- Treball en xarxa i intercanvi d'experiències.
Es tracta d'un recurs de prestació continuada que es renovarà cada dos anys.
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats
2024, 2025, 2026 i 2027.
Destinataris:
Ajuntaments, consells comarcals, mancomunitats, consorcis locals, entitats municipals descentralitzades
Requisits de concessió: |
---|
Disposar d'un referent municipal que gestioni la plataforma |
Disposar del disseny d'un procés participatiu i/o de creació i gestió d'un òrgan ciutadà incorporant la plataforma Participa311 |
Ordre d'arribada de la sol·licitud |
Termini màxim de resolució: |
---|
Cinc mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Documentació que s'ha d'annexar: | Dades tècniques C1-310360-25, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c1-310360-25 |
Nombre màxim de sol·licituds: | Una per ens. |
Condicions d'execució i justificació
Altres condicions d'execució i justificació: | La prestació del recurs abastarà el període pluriennal que es concreti en el moment de l'aprovació de l'assistència. |
Garantir que el 0% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin inferiors a 5 sobre 10 punts.
En cas d'incompliment es realitzarà l'anàlisi d'aquest, havent contactat amb els ens locals per PMT en 5 dies hàbils sempre que ho hagin autoritzat.
El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en el termini de 90 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, però mai en més de 5 mesos.
En cas d'incompliment del termini de 5 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.
Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre l'ajust del recurs prestat a les seves necessitats siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i, si escau, proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2025.
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. - Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern; Llei 17/2015, de 21 de juliol d'igualtat efectiva entre dones i homes; Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern; Llei 10/2014, del 26 de setembre, de consultes populars no referendàries i d'altres formes de participació ciutadana; Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes; Llei17/2015, del 21 de juliol, d'igualtat efectiva de dones i homes.
Canal: Portal de tramitació (PMT)
2025: 03/12/2024 a 30/04/2025
2026: Pendent
2027: Pendent
Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència
Unitat prestadora:
Oficina Tècnica de Participació per als Governs Locals
Tel. 934 022 222
ot.participaciogl@diba.cat
Formulari de contacte