Fitxa del recurs
Àrea de Bon Govern, Assistència Local i Cohesió Territorial
Governs digitals

Assistència en prevenció de riscos laborals
L' assistència en prevenció de riscos laborals es basa en l'assessorament tècnic i jurídic en la integració i gestió de la prevenció de riscos laborals. Aquest recurs pot incloure diferents línies d'actuació:
a) Coordinació i seguiment que els ens locals han de tenir amb el servei de prevenció aliè.
b) Suport tècnic i jurídic en la renovació de la contractació del servei de prevenció aliè.
c) Assessorament i resolució de consultes puntuals que puguin plantejar els ens locals en matèria de prevenció de riscos laborals.
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2021, 2022, 2023.
Destinataris:
Ajuntaments de municipis de fins a 10.000 habitants
Criteris de valoració: | Puntuació |
---|---|
Es prioritzaran els municipis de fins a 5.000 habitants | 50 |
Existència de referent en matèria de prevenció de riscos laborals a l'organització | 25 |
Que l'ajuntament tingui un servei de prevenció aliè contractat | 25 |
Per accedir al recurs s'estableix la puntuació mínima de 50. |
Requisits de concessió: |
---|
Per accedir al recurs s'estableix la puntuació mínima de 50 |
Termini màxim de resolució: |
---|
Tres mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Nombre màxim de sol·licituds: | Una per ens local quan es tracti de l'assessorament tècnic i jurídic que inclouen les actuacions descrites en el punt a) i b) de la descripció del recurs. Pel que fa a l'actuació tècnica descrita a l'apartat c) no hi haurà màxim de sol·licituds per ens locals. |
Altres condicions: | L'ens haurà de fer contacte mitjançant l'adreça s.adarh@diba.cat o al telèfon 934 049 360, sempre abans de fer la petició del recurs. |
Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en un termini màxim de 55 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, però mai en més de 3 mesos.
En cas d'incompliment del termini de 3 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.
Garantir que un mínim del 70% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la utilitat futura del producte lliurat siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2022
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya - Normativa vigent en matèria de Prevenció de Riscos Laborals


Canal: Portal de tramitació (PMT)

2022: 01/07/2022 a 31/12/2022
2023: Pendent

Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència
Unitat prestadora:
Gerència de Serveis d'Assistència al Govern Local
Tel. 934 049 400
gs.agovernl@diba.cat
Formulari de contacte
