Fitxa del recurs
Àrea de Bon Govern, Assistència Local i Cohesió Territorial
Administració local

Oficines d'atenció ciutadana (OAC)
Assistència per a la creació i l'optimització de les OAC dels ens locals, amb l'objectiu de millorar la qualitat del servei i la relació entre la ciutadania i l'Administració. El tipus d'assistència tindrà en consideració el que estableix la normativa actual i s'adaptarà a les necessitats de cada ajuntament. Es tracta d'un recurs tècnic, per la qual cosa no està plantejat cap ajut econòmic vinculat a la creació o millora de l'OAC.
Aquest recurs pot incloure:
- Creació d'una nova oficina: disseny i assessorament per a la implementació del model d'atenció
- Desenvolupament i millora d'una oficina ja existent: millora del model d'atenció i/o altres actuacions similars, com la possibilitat d'incorporar les noves tecnologies en l'atenció a la ciutadania
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026 i 2027.
Destinataris:
Ajuntaments de municipis de fins a 75.000 habitants, consells comarcals, entitats municipals descentralitzades
Criteris de valoració: | Puntuació |
---|---|
- Existència d'un interlocutor operatiu clar a l'ens local: [20 punts]. - Existència de lideratge/implicació de l'equip de govern: [20 punts]. |
40 |
- Existència de partida pressupostària vinculada al projecte: [20 punts]. - Implantació de recursos tècnics sol·licitats i finalitzats anteriorment en aquest mateix recurs: [20 punts]. |
40 |
Existència d'antecedents: es prioritzaran els ens locals que no hagin rebut assistència en els darrers dos anys. | 20 |
Per accedir al recurs s'estableix la puntuació mínima de 50. |
Termini màxim de resolució: |
---|
Tres mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud. |
Condicions de sol·licitud
Altres condicions: | L'ens haurà de fer contacte mitjançant l'adreça electrònica s.saom@diba.cat, sempre abans de fer la petició del recurs. |
Garantir que el 100% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin iguals o superiors a 5 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en un termini màxim de 55 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, però mai en més de 3 mesos.
En cas d'incompliment del termini de 3 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.
Garantir que un mínim del 70% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre la utilitat futura del producte lliurat siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.
S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i proposar les millores concretes pertinents.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2024.
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. - Llei 29/2010, del 3 d'agost, de l'ús dels mitjans electrònics al sector públic de Catalunya; Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern; Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern; Llei 26/2010, de 3 d'agost, del règim jurídic i del procediment administratiu de les administracions públiques de Catalunya; Llei 39/2015, de l'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; Llei 40/2015, de l'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic; Llei 16/2015, de 21 de juliol, de simplificació de l'activitat administrativa de l'Administració de la Generalitat i dels governs locals de Catalunya i d'impuls de l'activitat econòmica.


Canal: Portal de tramitació (PMT)

2025: Pendent
2026: Pendent
2027: Pendent

Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència
Unitat prestadora:
Gerència de Serveis d'Assistència al Govern Local
Tel. 934 049 400
gs.agovernl@diba.cat
Formulari de contacte
