Fitxa del recurs

Àrea de Bon Govern, Assistència Local i Cohesió Territorial
Administració local

Activitats de suport a la gestió econòmica

El suport a la gestió econòmica consisteix en l'assessorament i l'assistència en matèria econòmica i comptable per generar una informació comptable el més acurada possible, dins dels termes legalment establerts.

Es facilita a l'ens local accés telemàtic als programaris específics destinats a aquesta tasca, instal·lats als servidors de la Diputació de Barcelona. És competència de l'ens local la introducció de les dades i fer les operacions adients per mantenir la informació al dia. És competència de la Diputació de Barcelona l'assessorament i l'assistència en aquest àmbit, en l'ús del programari i el manteniment i salvaguarda de les dades associades.

Les actuacions que pot incloure el recurs són les compreses en els àmbits següents:
- Gestió comptable
- Gestió financera
- Obtenció del cost efectiu dels serveis
- Servei de recepció de factures per via electrònica (e.FACT)
- Sistema Immediat d'Informació de l'IVA
- Subvencions
- Tractament de l'inventari.

D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2025, 2026, 2027.


Destinataris:
Ajuntaments, consells comarcals, mancomunitats, consorcis locals, entitats municipals descentralitzades

Requisits de concessió:
Suport comptable: Ajuntaments de fins a 30.000 habitants i entitats vinculades. La seva alta comporta la signatura del conveni ASGEL. Petició signada per Alcalde/President
Cost efectiu: Qualsevol entitat local de la demarcació obligada a presentar el cost efectiu. Petició signada per l'Alcalde/President
Altres actuacions de suport: Haver signat el conveni ASGEL. Petició signada per l'Interventor

Condicions de sol·licitud

Documentació que s'ha d'annexar: Dades tècniques, descarregueu-lo a:
www.diba.cat/documents/d/plaxgl/suport_asgel_2025_349840

Condicions d'execució i justificació

Altres condicions d'execució i justificació: La prestació del recurs abastarà el període pluriennal que es concreti en el moment de l'aprovació de l'assistència.

Normativa aplicable:

  • Conveni d'assistència a la gestió econòmica local (ASGEL).
    Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.
  • Ordre HAP/2075/2014, de 6 de novembre, per la que s'estableixen els criteris de càlcul del cost efectiu dels serveis prestats per les entitats locals; Reial Decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals; Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.
    El recurs respon a serveis i competències de prestació obligatòria per a les diputacions per a municipis de fins a 20.000 habitants.
ODS
16. Pau, justícia i institucions sòlides

Més informació

10. Promoure polítiques i institucions locals eficaces, innovadores i cocreadores de valor públic
Treu de la carpeta Descarrega
Convocatòria / línia de suportConvocatòria / línia de suport
Suport a la gestió econòmica 2025
Canal: Portal de tramitació (PMT)
Termini sol·licitud Període de vigència i sol·licitud
2025: 01/01/2025 a 31/12/2025
2026: Pendent
2027: Pendent
Recurs tècnic Recurs tècnic
Desenvolupament i manteniment d'eines informàtiques

Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència

Unitat prestadora:
Servei d'Assistència Econòmico-Financera

Tel. 934 022 262
s.assistenciaef@diba.cat
Formulari de contacte
Codi recurs
349840