Fitxa del recurs

Àrea de Bon Govern, Assistència Local i Cohesió Territorial
Administració local

Instrucció d'expedients disciplinaris i expedients d'informació reservada

Actuació com a instructors d'expedients disciplinaris i expedients d'informació reservada, incoats pels ens locals contra el seu personal, tant funcionari com laboral, posant a la seva disposició un lletrat del Servei d'Assistència Jurídica en Recursos Humans.

D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026, 2027.


Destinataris:
Ajuntaments, consells comarcals, mancomunitats, consorcis locals, entitats municipals descentralitzades

Criteris de valoració: Puntuació
Grau de dotació i organització de recursos per garantir la viabilitat de l'actuació
Nombre de personal tècnic de l'ens dedicat a recursos humans:
- de 0 a 1: [50 punts].
- de 2 a 3: [30 punts].
- més de 3: [20 punts].
50
Viabilitat tècnica de l'assistència
- Es valorarà que l'ens faciliti la informació prèvia d'estudi, de treball de camp intern i de preparació per a l'actuació administrativa.
30
Ordre d'arribada de les sol·licituds
- Es valorarà positivament que la sol·licitud es presenti en una data que permeti preparar l'assistència per part de la Diputació.
10
Connexió amb altres assistències
- Es valorarà aquelles peticions que estiguin relacionades amb altres assistències, consultes o treball del Servei d'Assistència Jurídica en Recursos Humans.
10
Per accedir al recurs s'estableix la puntuació mínima de 50.
Termini màxim de resolució:
Tres mesos a partir de l'endemà de la data en què es presenti la sol·licitud.

Condicions de sol·licitud

Nombre màxim de sol·licituds: Una sol·licitud per semestre i per cada ens.
Altres condicions: - Es requereix una valoració inicial conjunta de la falta i la possible prescripció, així com de la viabilitat del procediment disciplinari en el context dels antecedents i de la mateixa organització.
- L'ens haurà de fer el contacte previ exposant les necessitats i concretant la petició mitjançant correu electrònic adreçat a la bústia del servei: s.sajrh@diba.cat, sempre abans de fer la sol·licitud del recurs al Portal municipal de tràmits (PMT).

Garantir que el 0% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin inferiors a 5 sobre 10 punts.

En cas d'incompliment es realitzarà l'anàlisi d'aquest, havent contactat amb els ens locals per PMT en 5 dies hàbils sempre que ho hagin autoritzat.

El 50% de les aprovacions o denegacions dels recursos s'han de comunicar mitjançant el PMT en el termini de 55 dies hàbils des de la recepció de la sol·licitud, però mai en més de 3 mesos.

En cas d'incompliment del termini de 3 mesos, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.

Garantir que un mínim del 80% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre l'ajust del recurs prestat a les seves necessitats siguin iguals o superiors a 8 sobre 10 punts.

S'han d'analitzar les causes de no haver assolit el compromís fixat i, si escau, proposar les millores concretes pertinents.

Normativa aplicable:

  • Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2025.
    Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.
  • Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text Refós de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic; Decret legislatiu 1/1997, de 31 d'octubre, pel qual s'aprova el Text únic de la legislació vigent en matèria de funció publica a Catalunya; Decret 214/1990, de 30 de juliol, que aprova el reglament de personal al servei de les entitats locals de Catalunya; Decret 243/1995, de 27 de juny pel que s'aprova el reglament de règim disciplinari dels funcionaris de la Generalitat de Catalunya; Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local; Reial decret 33/1986, de 10 de gener, pel qual s'aprova el Reglament de règim disciplinari dels funcionaris de l'administració de l'Estat; Llei 16/1991, de 10 de juliol de policies locals de Catalunya; Decret 179/2015 de 4 d'agost que aprova el reglament de règim disciplinari dels policies locals a Catalunya.
ODS
8. Treball digne i creixement econòmic
16. Pau, justícia i institucions sòlides

Més informació

10. Promoure polítiques i institucions locals eficaces, innovadores i cocreadores de valor públic
Treu de la carpeta Descarrega
Convocatòria / línia de suportConvocatòria / línia de suport
Catàleg 2024-2027: Xarxa de Governs Locals 2025
Canal: Portal de tramitació (PMT)
Termini sol·licitud Període de vigència i sol·licitud
2024: Finalitzat
2025: 03/12/2024 a 31/12/2025
2026: Pendent
2027: Pendent
Recurs material Recurs material
Realització de serveis i activitats

Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència

Unitat prestadora:
Servei d'Assistència Jurídica en Recursos Humans

Tel. 934 022 276
s.sajrh@diba.cat
Formulari de contacte
Codi recurs
346963