Fitxa del recurs
Àrea de Desenvolupament Econòmic i Turisme
Economia i treball

Integració sociolaboral de persones amb malalties mentals
Suport econòmic a les actuacions desenvolupades per les oficines tècniques laborals (OTL), amb l'objectiu de facilitar la inserció laboral de persones amb un diagnòstic acreditat de trastorn de salut mental, preferentment en el mercat ordinari, o bé la millora de la seva ocupació.
El suport econòmic es calcula a partir de les variables següents:
- Volum d'activitat (60%): minuts d'actuacions amb persones ateses en una OTL en els darrers 12 mesos (font: Plataforma Telemàtica Xaloc).
- Densitat poblacional (10%): població potencialment activa amb prevalença de trastorn de salut mental coberta per una OTL dividida per l'àrea d'influència d'aquell dispositiu, en quilòmetres quadrats (font: Plataforma Telemàtica Xaloc i INE).
- Dinamisme de l'OTL (10%): nombre de persones ateses donades d'alta a l'OTL en els darrers 12 mesos dividit pel nombre de persones ateses en aquell dispositiu en el mateix període (font: Plataforma Telemàtica Xaloc).
- Nivells d'inserció (10%): nombre de persones ateses en una OTL que han trobat feina en els darrers 12 mesos dividit pel nombre de persones ateses en aquell dispositiu en el mateix període (font: Plataforma Telemàtica Xaloc).
- Inserció a l'empresa ordinària (10%): nombre d'insercions a l'empresa ordinària de l'OTL en els darrers 12 mesos dividit pel nombre d'insercions d'aquell dispositiu en el mateix període (font: Plataforma Telemàtica Xaloc).
Per a aquest recurs no cal presentar sol·licitud.
D'acord amb les convocatòries corresponents, es preveu que el recurs estigui disponible a les anualitats 2024, 2025, 2026 i 2027.
Destinataris:
Ajuntaments, consells comarcals, mancomunitats, consorcis locals
Condicions de sol·licitud
Altres condicions: | L'ens ha d'estar adherit al vigent Protocol general de la Xarxa d'Oficines Tècniques Laborals (Xarxa OTL). |
Condicions d'execució i justificació
Obligació de cofinançament: | Percentatge de cofinançament per part de l'ens destinatari sobre el cost total de l'actuació: 25% Resten exempts de l'obligació de cofinançar els municipis de fins a 1.000 habitants i els ens locals amb ajuts i assistències d'import igual o inferior a 3.000 euros. Procedència dels fons de l'ens local: Qualsevol no provinent de la Diputació |
Despeses elegibles: | - Despeses directes generals (despeses corresponents al Capítol 2 "despeses corrents de béns i serveis") directament vinculades a la realització de l'acció. - Despeses directes de personal (despeses corresponents al Capítol 1 "despeses de personal") directament vinculades a la realització de l'acció (grups A1 i A2). El cost empresarial anual serà d'un màxim de 55.000 euros per persona. - Transferències corrents i de capital: despeses corresponents al capítol 4 "transferències corrents" directament vinculades a la realització de l'acció. - Despeses indirectes com a màxim el 5% de les despeses directes. Es considera elegible el personal administratiu i de suport, despeses generals i altres no conseqüència directa de la realització de l'acció. |
Documentació per a la justificació: | Dades econòmiques C4-001, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c4-001-25 Dades tècniques C4-334821, descarregueu-lo a: www.diba.cat/documents/d/plaxgl/c4-334821-25 |
Període d'execució i justificació: | Anual, 01/01/2025 a 31/12/2025 Justificació voluntària, fins 15/11/2025; final, 02/01/2026 a 30/04/2026 |
Altres condicions d'execució i justificació: |
- A efectes de justificació de la despesa, el cost total ha de ser d'un import mínim equivalent al quocient de l'import de l'ajut finalment atorgat pel coeficient 0,75. Per a un cost total justificat inferior, s'ha d'informar de l'ajust del projecte i la subvenció es regularitzarà a la baixa reduint-la proporcionalment a l'efecte de mantenir el percentatge de cofinançament previst. - Més informació: www.diba.cat/web/economieslocals |
Garantir que el 0% de les valoracions realitzades pels ens locals sobre qualsevol pregunta de l'enquesta del recurs prestat siguin inferiors a 5 sobre 10 punts.
En cas d'incompliment es realitzarà l'anàlisi d'aquest, havent contactat amb els ens locals per PMT en 5 dies hàbils sempre que ho hagin autoritzat.
Verificar o requerir l'esmena del 80% de les justificacions presentades electrònicament en el termini de 15 dies hàbils des de l'entrada de la documentació a la Diputació, però mai en més de 20.
En cas d'incompliment del termini de 20 dies hàbils, s'informarà per PMT als ens locals de les causes d'aquest i de les mesures adoptades en 5 dies hàbils.
Normativa aplicable:
- Règim regulador del Catàleg de la Xarxa de Governs Locals 2025.
Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. - Llei orgànica 6/2006 de 19 de juliol, de Reforma de l'Estatut d'Autonomia de Catalunya; Llei 13/2015, del 9 de juliol, d'ordenació del sistema d'ocupació i del Servei Públic d'Ocupació de Catalunya; Llei orgànica 2/2012, de 27 d'abril, d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera; Llei 11/2013, de 26 de juliol, de mesures de suport a l'emprenedor i d'estímul del creixement i de la creació d'ocupació; Reial decret legislatiu 2/2015 de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors.


Canal: Portal de tramitació (PMT)

Procediment de concessió:
Concessió directa amb concurrència
Unitat prestadora:
Servei de Mercat de Treball
Tel. 934 022 538
s.mercattreball@diba.cat
Formulari de contacte
